În împărăția Fiului dragostei lui Dumnezeu, Cristos are primul loc, preeminența, în toate lucrurile; în această împărăție îl experimentăm și îl savurăm pe Cristos ca fiind Cel preeminent și Cel atotinclusiv, căci El este realitatea tuturor lucrurilor pozitive pentru savurarea noastră astăzi. Amin!
Săptămâna aceasta am considerat cu rugăciune cele două aspecte vitale ale războiului spiritual pentru a aduce împărăția lui Dumnezeu și trăirea în împărăția Fiului dragostei lui Dumnezeu. Pe partea negativă, trebuie să fim conștienți de faptul că, pentru a aduce împărăția lui Dumnezeu, trebuie să luptăm războiul spiritual.
Voința satanică este în contrast cu voința divină, iar Satan se ridică împotriva Domnului și a scopului Său, căutând să-L împiedice să-Și împlinească economia. Dumnezeu este măreț și El nu va trata o creatură, Satan, El Însuși; El ar fi putut pur și simplu să-l distrugă pe Satan, dar El a creat omul, o creatură după chipul și asemănarea Lui, pentru a-l trata pe Satan.
Noi, ca biserică, am fost readuși la intenția inițială a lui Dumnezeu de a-l trata atât pe dușmanul lui Dumnezeu, cât și de a-L exprima pe Cristos în mod corporativ.
Pe partea negativă, biserica stă de partea lui Dumnezeu pentru a lupta războiul spiritual, astfel încât voința satanică să poată fi supusă și dușmanul lui Dumnezeu să poată fi învins.
Suntem aici pentru împărăția lui Dumnezeu și stăm de partea lui Dumnezeu, una cu Cristosul victorios, pentru a răsturna puterea lui Satan prin puterea lui Dumnezeu! Amin, ne dăm de bunăvoie lui Dumnezeu în ziua războiului Său, în splendoarea consacrării noastre.
Ne consacrăm Lui și ne exersăm pentru a fi una cu El pe pământ pentru ca împărăția Lui să vină și dușmanul Său să fie supus. Amin!
Pe partea pozitivă, trăim în realitatea împărăției lui Dumnezeu trăind în împărăția dragostei Fiului lui Dumnezeu. Slavă Domnului că El ne-a eliberat de sub autoritatea întunericului și ne-a transferat în împărăția Fiului dragostei lui Dumnezeu! Aleluia!
Acum suntem în împărăția lui Dumnezeu, ca împărăție a Fiului dragostei Tatălui. Suntem într-un domeniu al dragostei, luminii și vieții și aici suntem conduși de Dumnezeu cu viața Lui, cu lumina Lui și cu dragostea Lui.
Îl iubim pe Domnul, ne supunem Lui, ne dăruim Lui și Îi permitem să domnească și să guverneze în noi. Învățăm să facem voia lui Dumnezeu, căci Dumnezeul nostru este un Dumnezeu care are un scop. Voia lui Dumnezeu este să zidească biserica pe Cristos ca stâncă, așa că suntem aici pentru clădirea lui Dumnezeu.
Mai mult, luăm o singură persoană – Cristos – și o singură cale – crucea, căci Cristos și crucea sunt punctul central și focal al universului. Amin!
Astăzi vrem să vedem că în împărăția Fiului dragostei lui Dumnezeu, Cristos are primul loc în toate lucrurile și aici Îl savurăm pe Cristosul preeminent ca realitate a tuturor lucrurilor pozitive.
În împărăția Fiului dragostei lui Dumnezeu, Cristos are primul loc în toate lucrurile – El este Cel Preeminent
Noi, cei care credem în Cristos, suntem în împărăția lui Dumnezeu ca împărăție a Fiului dragostei lui Dumnezeu, iar aici Cristos are primul loc în toate lucrurile. După cum vedem în Coloseni 1:18, Cristos este Capul Trupului, bisericii; El este începutul, Cel Întâi Născut din morți, pentru ca El Însuși să aibă primul loc în toate lucrurile.
Cartea Coloseni, în special, dezvăluie că Cristos este preeminent; El este Cel Preeminent atât în prima creație, cât și în noua creație (vv. 15, 18). Când Dumnezeu a creat universul, Cristos a ocupat primul loc în el, căci El este Cel dintâi în toate lucrurile.
Când Dumnezeu a adus la lumină noua creație prin moartea și învierea lui Cristos, Cristos are din nou preeminența în noua creație, căci El este Întâiul Născut din morți. Aleluia! Cristos este primul atât în creație, cât și în înviere; El este primul în vechea creație – universul – și în noua creație – biserica. Ce minunat!
Universul există pentru a-I da lui Cristos preeminența și pentru a-L exprima, iar biserica există ca Trup al lui Cristos pentru a-L exprima pe Cristos în plinătatea Sa. Aleluia!
Pentru Dumnezeu și la Dumnezeu, Cristos este Cel Preeminent; orice face Dumnezeu, orice este El și orice dorește El, totul este legat de Cristos și concentrat asupra lui Cristos, Cel Preeminent.
Când Cristos a venit pe pământ, Dumnezeu a fost interesat și concentrat nu în principal pe lucrarea pe care Cristos a făcut-o pentru El, ci El a fost focalizat pe Cristos, pe persoana lui Cristos, căci Cristos are primul loc în toate lucrurile.
Dar cum rămâne cu noi astăzi, în calitate de credincioși în Cristos? Pe măsură ce trăim în împărăția Fiului dragostei lui Dumnezeu, trebuie să-I dăm lui Cristos primul loc în toate lucrurile. În viața noastră de căsătorie, în viața de familie, în viața profesională și în viața personală, Cristos trebuie să ocupe primul loc.
Cristos ar trebui să ocupe primul loc nu doar în creația veche și în creația nouă, ci și mai mult, în tine și în mine.
Pe măsură ce ne trăim viața creștină astăzi, pe măsură ce trăim o viață creștină normală și o viață de biserică pentru a fi în realitatea împărăției, trebuie să-I dăm lui Cristos primul loc în toate lucrurile.
El trebuie să aibă preeminența în noi. Când ne trezim dimineața, trebuie să-I dăm lui Cristos primul loc; când ne culcăm, trebuie să-I dăm preeminența. Pe măsură ce facem lucruri, decidem lucruri, mergem în locuri și suntem implicați în diferite activități, trebuie să-I dăm lui Cristos primul loc în toate lucrurile.
Dacă vom vedea viziunea preeminenței lui Cristos, viața noastră creștină și viața noastră de biserică vor fi revoluționate, căci vom realiza că în toate lucrurile, Cristos trebuie să fie primul. În toate, El trebuie să fie primul.
Când suntem bolnavi, trebuie să-I dăm lui Cristos primul loc. Când suntem sănătoși, trebuie să-I dăm în continuare preeminența în toate lucrurile.
A-I da Domnului primul loc în toate lucrurile înseamnă a-L iubi cu prima dragoste, cea mai bună dragoste (Apocalipsa 2:4). Când Îl iubim pe Domnul cu prima dragoste, Îi dăm în mod spontan primul loc în toate lucrurile, dându-I preeminența în noi.
Pentru a-I da lui Cristos preeminența, trebuie să fim dispuși să fim ajustați, să fim zdrobiți și să fim transformați în nimic, astfel încât El să poată avea o cale în noi, prin noi și printre noi pentru zidirea Trupului Său organic. Amin!
Cu cât Îl iubim mai mult pe Domnul, cu atât Îi dăm mai mult preeminența în toate lucrurile. Cu cât îi dăm lui Cristos mai mult primul loc, cu atât suntem mai dispuși să-I permitem să ne ajusteze și să ne zdrobească, chiar să ne facă nimic.
Când devenim nimic, când ne dăm seama că suntem nimic, Domnul va găsi o cale în noi și prin noi. Când Moise a ajuns la sfârșitul resurselor lui umane, când și-a dat seama că nu poate face asta, Dumnezeu a putut veni și să facă totul în el și prin el.
Noi nu suntem nimic, dar Cristos este totul. Ne deschidem vasul și El vine să ne umple și să facă toate lucrurile în noi. Fie ca noi să fim dispuși să-I dăm preeminența, astfel încât El să poată avea o cale printre noi pentru zidirea bisericii ca Trup al lui Cristos.
Doamne Isuse, Te iubim! Îți dăm primul loc în ființa noastră. Îți dăm primul loc în lucrarea și viața noastră. Tu ești Cel preeminent în noi. Tu ești Capul nostru și noi suntem Trupul Tău. Tu ești începutul, Cel Întâi Născut din morți, pentru ca Tu să ai primul loc în toate lucrurile. Amin, Doamne Isuse, Te iubim și Îți dăm primul loc în toate lucrurile prin credință. Vrem să Te iubim cu prima dragoste, cu cea mai bună dragoste. O, Doamne, fie ca noi să fim dispuși să fim schimbați, să fim zdrobiți și să fim făcuți nimic, ca Tu să ai o cale în noi, prin noi și printre noi pentru zidirea bisericii! Amin, Doamne, ai Tu o cale în noi astăzi. Noi nu suntem nimic, Doamne, dar Tu ești totul. Ne golim de noi înșine și vrem să fim proaspăt umpluți cu Tine! Îți dăm preeminența în toate lucrurile. Vrem să ne consultăm cu Tine în toate lucrurile și să aflăm simțămintele și decizia Ta cu privire la toate lucrurile. Amin, Doamne, fie ca Tu să ai primul loc în ființa noastră și în tot ce are legătură cu noi. O, Doamne Isuse, Te iubim!
În împărăția Fiului dragostei lui Dumnezeu, Îl experimentăm și Îl savurăm pe Cristos în atotinclusivitatea Sa
În împărăția Fiului dragostei lui Dumnezeu, noi, credincioșii în Cristos, Îl savurăm și Îl experimentăm pe Cristos în atotinclusivitatea Lui. Această împărăție este Cristos Însuși; este creșterea lui Cristos, răspândirea lui Cristos, lărgirea lui Cristos.
Coloseni 1:19 spune că în Cristos i-a făcut plăcere întregii plinătăți să locuiască. Ce este această plinătate? Într-un fel, se referă la Dumnezeu, dar într-un alt sens, există ceva în acest univers numit plinătate, iar această plinătate a binevoit să locuiască în Cristos.
Plinătatea denotă expresia bogățiilor a tot ceea ce este Dumnezeu; plinătatea Dumnezeirii, cu expresia a tot ceea ce este Dumnezeu, a binevoit să locuiască în Cristos. Ce Cristos avem!
Biserica este plină de acest Cristos, care este expresia bogățiilor lui Dumnezeu. Acesta este un Cristos plăcut, un Cristos atât de bogat, atât de darnic și atât de minunat. Expresiei lui Dumnezeu, chiar lui Dumnezeu Însuși, îi găsește plăcerea să locuiască în Cristos.
El este Cel Preeminent și Îi dăm primul loc în toate lucrurile. În împărăția Fiului dragostei lui Dumnezeu, Îl experimentăm și Îl savurăm pe Cristos în atotinclusivitatea Sa.
Cristos este atotinclusiv și vast și El este conținutul împărăției lui Dumnezeu. El este realitatea tuturor lucrurilor pozitive din univers.
Dacă citim Biblia și purtăm ochelarii economiei lui Dumnezeu, vom realiza că Cristos este realitatea cerurilor, a pământului, a soarelui, a vieții, a stelelor, a pomilor, a florilor, a apei, a aerului și a hranei. Tot ceea ce este pozitiv în jurul nostru este un tip reprezentativ al lui Cristos; Cristos este realitatea tuturor lucrurilor pozitive.
Mai mult, Cristos este realitatea tuturor atributelor divine ale lui Dumnezeu. Cristos este realitatea puterii, sfințeniei, dreptății, bunătății și dragostei. Cristos este realitatea smereniei și a răbdării și El este realitatea tuturor virtuților umane.
Dumnezeu ni-L dă doar pe Cristos, iar acest Cristos este atotinclusiv și vast. El este întruparea plinătății Dumnezeirii și El este realitatea tuturor lucrurilor pozitive din univers. El este realitatea soarelui și a ploii și El este realitatea mâncării și băuturii pe care le mâncăm și le consumăm.
Cristos este realitatea lui Dumnezeu și a omului și El este biserica și fiecare membru al bisericii. Cristos în tine și Cristos în mine este biserica; El este realitatea bisericii și, fără El, nu există biserică.
Motivul pentru care există atât de multe așa-numite biserici astăzi care nu-L exprimă pe Cristos și nici nu-L manifestă pe Dumnezeu este că Cristos nu este în ele, deci ele nu sunt biserica, ci doar cochilii goale, entități religioase și cercuri sociale lipsite de Cristos. O, Doamne!
Cristos este realitatea bisericii și El este în toți și chiar este totul. Cristos este totul și în toți (Coloseni 3:10-11). În împărăția Fiului dragostei lui Dumnezeu, Îl savurăm și Îl experimentăm pe Cristos în atotinclusivitatea Sa.
Pur și simplu Îl savurăm și Îl experimentăm în toate detaliile vieții noastre de zi cu zi, considerându-L ca fiind realitatea tuturor lucrurilor pozitive, ca Cel care ne poate satisface toate nevoile, ca fiind realitatea atributelor divine și ca realitatea fiind tuturor virtuților umane.
Ce Cristos avem! Unii, însă, ar putea denatura astfel de cuvinte și ne-ar putea acuza în mod fals că învățăm sau promovăm panteismul, care este credința satanică ce-L identifică pe Dumnezeu cu universul. Un astfel de concept sau credință este diabolică și o repudiem fără rezerve.
Credem că Cristos are primul loc în toate lucrurile și că El este Cel preeminent și Îl considerăm realitatea tuturor lucrurilor pozitive din univers. Totuși, nu spunem că pâinea pe care o mâncăm este Dumnezeu și nici nu credem că biserica este Dumnezeu; mai degrabă, credem că Cristos este realitatea tuturor lucrurilor pozitive.
Cristos este adevărata hrană (Ioan 6:55), dar asta nu înseamnă că hrana fizică pe care o mâncăm este Dumnezeu; un astfel de concept este atât absurd, cât și satanic. O, cât de bine este să ne întoarcem la revelația divină din cuvântul lui Dumnezeu și să Îl savurăm pe Cristos ca fiind totul pentru noi!
El este atât centralitatea, cât și universalitatea lui Dumnezeu. În economia lui Dumnezeu, Cristos este centrul și circumferința; El este totul. În împărăția Fiului dragostei lui Dumnezeu, Îl experimentăm și Îl savurăm pe Cristos în atotinclusivitatea Sa (Coloseni 1:12, 27; 2:9, 16-17; 3:1, 4, 11).
Cristos este întruparea Dumnezeului Triunic, Cel în care locuiește trupește toată plinătatea Dumnezeirii (2:9). Cristos este porția noastră alocată, țara noastră bună – moștenirea divină pentru savurarea noastră (1:12).
Cristos este realitatea fiecărui lucru pozitiv din univers (2:16-17). Cristos este Cel care stă la dreapta lui Dumnezeu (3:1). Cristos locuiește în noi ca nădejde a gloriei noastre (1:27). Cristos este viața noastră (3:4). Cristos este constituentul singurului om nou (vv. 10-11).
Aleluia, în împărăția Fiului dragostei lui Dumnezeu Îl savurăm și Îl experimentăm pe Cristos în atotinclusivitatea Lui! Slavă Domnului, Cristosul nostru este atotinclusiv și vast și Îl putem savura și experimenta astăzi! Ce minunat e, Doamne, că Tu ești întruparea Dumnezeului Triunic, Cel în care locuiește toată plinătatea Dumnezeirii! Venim la Tine, Doamne, și Te savurăm ca porție a noastră, moștenirea noastră divină spre savurarea noastră. Tu ești realitatea tuturor lucrurilor pozitive din univers și tot ceea ce este pozitiv indică spre Tine ca realitate! Amin, Doamne, Tu ești realitatea tuturor atributelor divine și virtuților umane și Tu ești în noi ca Cel atotinclusiv! Tu ești realitatea bisericii și Tu ești realitatea fiecărui membru al bisericii! Aleluia, Cristos este totul și în toți în biserică ca omul nou! Te iubim, Doamne, și Te savurăm ca fiind Cel care stă la dreapta lui Dumnezeu și, în același timp, locuiește în noi ca speranță a noastră a gloriei! Amin, Doamne, Te luăm ca viață a noastră și vrem să trăim datorită Ție astăzi!
El este chipul Dumnezeului celui nevăzut, Cel Întâi Născut din toată zidirea. Col. 1:15
El este Capul trupului, al Bisericii. El este începutul, Cel Întâi Născut dintre cei morți, pentru ca în toate lucrurile să aibă întâietate. Col. 1:18
Mulțumind Tatălui, care v-a învrednicit să aveți parte de moștenirea sfinților, în lumină. Col. 1:12
Studiul-viață Coloseni, pag. 41, de Witness Lee
Ascultați versiunea audio a acestui articol aici:
Spotify: https://open.spotify.com/episode/4j2gima53HA1Mb2MQywOea?si=WLMF9p_rS8ipo3wiw0QJ0w
Instagram: https://www.instagram.com/savurampecristos/reel/DK234rlS3-j/