Domnul Isus astăzi este Duhul, în special, Duhul lui Isus cu elementul suferinței și puterea de a suferi pentru a rezista persecuției; astăzi avem Duhul atotinclusiv al lui Isus în duhul nostru pentru a ne aproviziona în viața noastră creștină.
Aleluia pentru Duhul cu duhul nostru! Noi, credincioșii în Cristos, adesea nu îl cunoaștem și nu ne bucurăm de Domnul în tot ceea ce este El pentru noi și în noi; trebuie să venim la Cuvântul lui Dumnezeu și să-i permitem Domnului să strălucească asupra noastră, să strălucească chipul glorios al lui Isus Cristos în noi și să ne călăuzească în toată realitatea a ceea ce este El în viața noastră de zi cu zi.
Dumnezeul Triunic Se mișcă și operează în spatele scenei, lucrând în unitate pentru a distribui tot ceea ce este El în credincioșii în Cristos. Atâta timp cât pur și simplu rămânem deschiși Domnului și Îi permitem să lucreze pe Sine în noi, El, ca Duh, ne va călăuzi în toată realitatea a ceea ce este Dumnezeu în ființa noastră.
Totuși, dumnezeul acestei epoci ne orbește gândurile și mințile, astfel încât să nu vedem strălucirea lui Dumnezeu pe fața lui Isus Cristos. De aceea trebuie să ne întoarcem zilnic inima către Domnul, pentru ca orice văl să fie îndepărtat și să-L putem vedea față în față, chiar cu fața dezvelită.
Amin, trebuie să-L privim pe Domnul zi de zi, astfel încât El să ne poată infuza cu ceea ce este El și să introducă pe Sine în noi pentru împlinirea economiei Sale. Domnul este Păstorul sufletului nostru; El este în duhul nostru, El știe de ce avem nevoie, El cunoaște situația noastră și El ne păstorește din interior.
Deși s-ar putea să trecem prin suferință, încercări și situații de durere, El încă este în noi, dorind să ne întoarcem la El și să-L savurăm. Când pur și simplu ne uităm la fața Domnului și ne întoarcem inima către El, suntem infuzați cu El și suntem transformați după chipul Lui.
El face toate acestea ca Duh. Dumnezeul Triunic a trecut printr-un proces în economia Sa, astfel încât El să poată deveni Duhul atotinclusiv, dătător de viață.
El este Duhul (2 Cor. 3:17) și, ca Duh, El duce la economia lui Dumnezeu, El ne conduce spre desfătarea Lui însuși și ne transformă pentru a ne conforma chipului lui Cristos, astfel încât El să fie primul născut dintre mulți frați. Un titlu special al Duhului este Duhul lui Isus, văzut în Fapte 16:7; această denumire specială a Duhului este folosită în legătură cu sau legată de o situație particulară în care se aflau apostolii.
Trebuie să-i cerem Domnului să strălucească asupra noastră și să ne lumineze să vedem Duhul atotinclusiv al lui Isus și să-L aplicăm în viața noastră de zi cu zi, în special în lucrarea noastră pentru Domnul.
Duhul lui Isus este Duhul omului Isus cu umanitate pentru a trăi o viață umană potrivită și a-i îndura suferințele
În Duhul lui Isus, nu există doar elementul divin al lui Dumnezeu, ci și elementul uman al lui Isus și elementele vieții Sale umane și, de asemenea, suferința Sa de moarte.
Duhul lui Isus nu este numai Duhul lui Dumnezeu cu divinitate în El, pentru ca noi să trăim viața divină, ci și Duhul omului Isus cu umanitate în El, pentru ca noi să trăim o viață umană potrivită și să îndurăm suferințele ei (Rom. 8:18; 2 Cor. 1:5).
Pe de o parte, în Duhul lui Isus există divinitatea lui Cristos, elementul divin al lui Dumnezeu; pe de altă parte, așa cum se vede în Fapte 16:7, în Duhul lui Isus există umanitatea lui Isus cu puterea de a îndura suferințele. În suferința sa, apostolul Pavel avea nevoie de Duhul lui Isus pentru că în Duhul lui Isus, există elementul suferință și puterea suferinței pentru a rezista persecuției (Col. 1:24; Fapte 9:15-16; 16:7).
Titlul „Duhul Sfânt” a fost folosit pentru prima dată în momentul în care Domnul Isus a fost zămislit (Luca 1:15, 35; Mat. 1:18, 29). Când Dumnezeu a vrut să se încarneze, când a venit timpul să pregătească calea pentru venirea lui Cristos și să aibă un trup pentru El, Duhul Sfânt a venit.
Prin urmare, titlul, Duhul Sfânt, este implicat în încarnarea și nașterea Domnului. Duhul Sfânt le-a interzis ucenicilor să rostească cuvântul în Asia (Fapte 16:6), iar Duhul lui Isus nu le-a permis să intre în Bitinia.
Într-un fel, Duhul Sfânt și Duhul lui Isus sunt termeni interschimbabili; într-un alt sens, fiecare dintre acești termeni se referă la diferite aspecte ale Duhului. Duhul lui Isus implică mai mult decât face Duhul Sfânt.
Domnul Isus ca om a trăit mai întâi o viață umană și apoi a fost crucificat și a înviat, apoi S-a înălțat la ceruri și a fost făcut Domn și Cristos. Duhul Sfânt implică doar încarnarea și nașterea lui Isus, dar Duhul lui Isus implică umanitatea Sa, viața Sa umană, moartea Sa, învierea Sa și înălțarea Sa.
Mișcarea apostolilor în lucrarea lor de evanghelizare nu a fost strict făcută de Duhul lui Dumnezeu, ci mai degrabă de Duhul Sfânt (care a fost implicat în încarnarea și nașterea Domnului) și de Duhul lui Isus (care a fost implicat cu umanitatea Domnului, viața umană, moartea, învierea și înălțarea Domnului).
Aceasta arată că mișcarea și lucrarea lui Pavel în predicarea evangheliei nu au fost în conformitate cu vechea dispensație în care Duhul Sfânt a venit peste oameni și i-a determinat să facă anumite lucruri, ci în conformitate cu noua dispensație, în care Duhul lui Isus a funcționat în ei pentru a-i limita și a-i interzice să facă lucruri.
Pavel și colaboratorii săi au fost interziși de către Duhul Sfânt să rostească cuvântul în Asia și nu li s-a permis de către Duhul lui Isus să intre în Bitinia. Aceasta a fost o nouă mișcare în economia noutestamentară a lui Dumnezeu, în care apostolii au experimentat și au savurat conducerea și limitarea Duhului lui Isus, nu doar a Duhului Sfânt.
Mai ales că s-au confruntat cu persecuția și suferința, Duhul lui Isus a fost acolo pentru a le asigura provizia pentru a suferi persecuție. Ei au avut puterea de suferință pentru a rezista persecuției.
Trebuie să venim zilnic la Domnul pentru a obține harul de la El. Zi de zi trebuie să-i cerem Domnului să ne dea măsura de har de care avem nevoie pentru acea zi. În harul pe care îl primim de la Domnul, în Duhul lui Isus, există elementul suferinței.
Domnul știe prin ce trecem; El știe că avem o anumită măsură de suferință și persecuție atribuită nouă, așa că El ne oferă Duhul lui Isus pentru slujba noastră în Domnul. Este bine să aducem acest lucru înaintea Domnului și să-I spunem:
Doamne Isuse, Te iubim. Ne deschidem Ție. Dă-ne măsura de har de care aven nevoie astăzi. Avem nevoie de Tine. Dă-ne Duhul lui Isus pentru slujba noastră pentru Dumnezeu. Amin, Doamne, chiar și în suferința noastră avem nevoie de Duhul Tău, Duhul lui Isus, pentru a avea puterea de a suferi pentru a rezista oricărei persecuții. Doamne Isuse, Tu vezi suferința prin care trecem. Tu ai aranjat anumite suferințe pentru noi și avem nevoie de aprovizionarea Ta pe măsură ce trecem prin suferință. Te primim chiar acum. Ne exersăm duhul pentru a savura de Duhul lui Isus și a permite acestui Duh să opereze în noi și să ne aprovizioneze într-un mod bogat. O, Doamne Isuse, nu vrem doar să fim atinși sau conduși de Duhul, ci și mai mult, să savurăm și să experimentăm Duhul lui Isus care ne aprovizionează în suferința noastră! Trăiește în noi o viață umană potrivită pentru satisfacția lui Dumnezeu. Dă-ne puterea de a îndura toate lucrurile în Tine și una cu Tine. Amin, Doamne, numai Tu ne poți oferi ceea ce avem nevoie pentru a trăi viața creștină.
Putem savura de rezerva Duhului lui Isus în suferințele și persecuția noastră
Duhul lui Isus menționat în Fapte 16:7 nu este doar un termen; acest Duh implică mai mult decât Duhul Sfânt, deoarece include și implică umanitatea Domnului, viața umană, moartea atotinclusivă, învierea care dă viață și înălțarea la cer (Fapte 1:1-3, 8; 2:23, 32, 36).
Astăzi trebuie nu numai să știm că Duhul lui Isus este Duhul lui Isus în situații și circumstanțe anume, ci și mai mult, să savurăm și să experimentăm Duhul lui Isus ca totalitatea și realizarea deplină a lui Isus atotinclusiv. Amin!
Dumnezeu are o economie, economia Sa din Noul Testament, pe care El o realizează și o duce la îndeplinire prin încarnarea Domnului, umanitatea, viața umană, moartea, învierea și înălțarea la cer.
Când Noul Testament menționează Duhul Sfânt și Duhul lui Isus, și în special Duhul lui Isus, toate aceste aspecte sunt incluse pentru a savura și a experimenta astăzi. Cristos nu numai că a murit, ci și a înviat și El a devenit Cristosul pneumatic; Cristosul pneumatic de astăzi este Duhul (1 Cor. 15:45; 2 Cor. 3:17).
Duhul cu duhul nostru este Cristosul pneumatic, finalizarea a tot ceea ce este Dumnezeu și a tuturor proceselor prin care a trecut Cristos. În Cristosul pneumatic, Cristos ca Duh, sunt incluse multe elemente; în acest Cristos, există încarnarea Domnului, umanitatea Sa, viața Sa umană, moartea Sa, învierea Sa și înălțarea Sa.
Acesta vine în noi pentru a trăi viața creștină și El este singurul care este calificat să trăiască viața creștină. Duhul lui Isus este realizarea acestui Isus calificat, care a trecut printr-un proces lung pentru a fi finalizat ca Duh.
Când apostolii au vrut să vorbească cuvântul în Asia, nu Duhul lui Dumnezeu sau Duhul lui Iehova, ci Duhul Sfânt le-a interzis, Cel care a împlinit concepția despre Cristos, Mântuitorul. Când au încercat să intre în Bitinia, nu Duhul lui Dumnezeu sau Duhul lui Iehova nu le-a permis, ci Duhul lui Isus nu le-a permis să meargă acolo.
Duhul lui Isus este un titlu special al Duhului care se referă la Duhul care include umanitatea, care trăiește viața umană pe pământ timp de treizeci și trei de ani și jumătate și Cristos care a murit cu o moarte atotinclusivă pe cruce, inclusiv puterea de a suporta suferința și persecuția.
Acesta este acum Duhul care vine la noi, vine în noi, pentru a fi un singur duh cu noi și pentru a ne asigura pentru viața și slujba noastră creștină, mai ales în suferințele noastre.
Duhul lui Isus este totalitatea și realizarea deplină a lui Isus atotinclusiv, iar acest Duh este pentru noi să savurăm și să experimentăm astăzi pentru ca noi să ducem la îndeplinire economia lui Dumnezeu, mai ales când suferim persecuție și întâmpinăm suferință. Amin!
Apostolii se mișcau sub îndrumarea și îndrumarea Duhului atotinclusiv al lui Isus și astăzi putem experimenta și un astfel de Duh. Dumnezeu Tatăl știe unde suntem, prin ce trecem și de ce avem nevoie; mai ales pe măsură ce trecem prin suferințe, ne este alocată rezerva Duhului lui Isus și putem lua parte din acest aspect al Duhului în duhul nostru.
Când ne aflăm într-o situație particulară cu o nevoie foarte specifică, dificilă, există Duhul lui Isus ca totalitate și realizarea deplină a lui Isus atotinclusiv. Acest Duh ne este aplicat.
Ne putem gândi că, atunci când va fi suferință, vom fi mai slabi; este adevărat că s-ar putea să fim mai slabi, dacă suntem în viața noastră naturală, dar există o putere de suferință în Duhul lui Isus cu duhul nostru.
Un bun exemplu de aprovizionare cu un sfânt este fratele Watchman Nee, care a fost în închisoare timp de douăzeci de ani. A fost atât de multă suferință, căci era închis acolo și nu era nicio cale să fie eliberat, dar a putut spune că și-a menținut bucuria. El a putut face asta pentru că Duhul lui Isus a fost activat în El.
O astfel de aprovizionare l-a făcut să reziste persecuției. El a fost persecutat, testat și interogat chiar și în închisoare, pentru a vedea dacă va mai crede în Dumnezeu și în Cristos, dar putea pur și simplu să mărturisească că Îl iubește pe Domnul și crede în El.
Persecuția și suferința nu l-au afectat, pentru că el a savura rezerva Duhului lui Isus în suferința sa. El a putut suporta tratamentul. De asemenea, astăzi putem îndura orice tratament, indiferent de persecuția prin care trecem sau de suferința pe care o întâmpinăm, pentru că rezerva Duhului lui Isus, totalitatea și realizarea deplină a lui Isus atotinclusiv, ni se aplică în duhul nostru.
În predicarea noastră a Evangheliei de astăzi, avem nevoie de Duhul lui Isus pentru a face față opoziției și persecuției. Fie ca noi să ne deschidem acestui Cel viu din noi, să-L savurăm, să ne împărtășim din bunătatea Lui și să-L savurăm chiar și în suferința noastră și în mijlocul persecuției.
Doamne Isuse, Îți mulțumim pentru că ești în noi ca Duhul lui Isus cu o rezervă bogată, astfel încât să avem puterea de a trece prin suferință și persecuție. Ne îndreptăm către Tine. Ne exersăm duhul pentru a Te savura și a ne împărtăși din rezerva Ta îmbelșugată. Amin, Doamne, ne încredem în Tine și nu în capacitatea noastră de a suporta și suferi. Nu ne bazăm pe noi înșine. Ne lăsăm deoparte și vrem să ne împărtășim din bogățiile Tale în duh. Aleluia, Duhul lui Isus, ca totalitate și deplină realizare a lui Isus atotinclusiv, este în noi pentru a ne aproviziona din belșug pe măsură ce trecem prin suferințe și persecuții. Amin, Doamne, vrem să trăim în duhul nostru și să facem toate lucrurile în duhul nostru, astfel încât, chiar și atunci când trecem prin suferință de dragul Evangheliei, să savurăm rezerva Duhului lui Isus. Aleluia, Dumnezeul Triunic a trecut prin procesele încarnării, vieții omenești, morții, învierii și înălțării pentru a deveni Duhul cu duhul nostru, rezerva noastră îmbelșugată pentru viața noastră creștină și pentru slujirea Domnului în Evanghelie!
Acest articol este o traducere în limba română a articolului, We can Enjoy the Supply of the Spirit of Jesus in our Sufferings and Persecution, inspirat din înviorarea de dimineață asupra, Să-L experimentăm, să-L savurăm și să-L exprimăm pe Cristos – săptămâna 12 (Trinitatea divină, Duhul lui Isus și împărăția lui Dumnezeu) ziua 3, bazat pe slujba fraților Watchman Nee și Witness Lee, vorbirea fraților, și experimentarea noastră creștină.