În calitate de credincioși în Cristos și oameni ai împărăției, suntem atât fecioare care Îl iubesc pe Domnul și suntem umpluți cu El pentru a aștepta întoarcerea Sa, cât și sclavi credincioși care Îi slujesc astăzi; ca fecioare prudente, vrem să avem Duhul nu doar în duhul nostru (lampa noastră), ci și mai mult, să câștigăm Duhul în sufletul nostru și să fim umpluți cu Duhul în sufletul nostru (vasul nostru). Amin!
Săptămâna aceasta venim la subiectul „Să fim veghetori în viață și credincioși în slujire”, bazat pe Matei 25. Pe măsură ce considerăm cu rugăciune subiectul trăirii în realitatea împărăției lui Dumnezeu în viața de biserică, trebuie să ne dăm seama că avem aceste două aspecte înaintea Domnului.
În aspectul vieții și trăirii noastre, suntem fecioare care Îl iubesc pe Domnul, suntem umpluți cu El și așteptăm întoarcerea Lui în dragoste, pentru a putea intra la ospățul de nuntă. În aspectul slujirii noastre, suntem robi ai lui Dumnezeu, slujindu-I în mod credincios astăzi, dând hrană sfinților la timpul potrivit și netratându-i în mod rău pe frații noștri în credință.
În Matei 24-25 vedem manifestarea împărăției cerurilor. În perspectiva împărăției lui Dumnezeu în manifestarea ei, pe măsură ce învățăm să trăim în realitatea împărăției astăzi, trebuie să fim veghetori în viață și credincioși în slujire, astfel încât să putem fi aduși în manifestarea împărăției din epoca viitoare.
Dacă suntem cei veghetori în viață și credincioși în slujire, având dublul statut de fecioare și robi ai Domnului, vom fi aduși în manifestarea împărăției.
Pe de o parte, suntem fecioare care am fost logodite și căsătorite cu Domnul, așa că trebuie să-L iubim, să creștem în viață și să-L câștigăm ca uleiul nu numai în lampa noastră, ci și mai mult, în vasul nostru.
Pe de altă parte, suntem robi ai Domnului și, ca robi, trebuie să-I slujim cu credință, chiar să învățăm să le administrăm hrană membrilor casei lui Dumnezeu la momentul potrivit, să nu-i tratăm rău, ci să ne îngrijim de ei conform lui Dumnezeu.
Nu putem avea una fără cealaltă, chiar dacă l-am putea prefera un aspect și nu-l putem prefera pe celălalt. Unii ar putea prefera să-L iubească pur și simplu pe Domnul și să-L câștige ca viață și se concentrează asupra acestui lucru la maximum. Dar s-ar putea să nu acorde o atenție adecvată slujirii lor.
În mod similar, unii credincioși pot fi destul de fervenți, zeloși și sârguincioși în slujirea Domnului și în a face multe lucruri pentru El, dar neglijează aspectul iubirii Domnului și al creșterii în viață.
Noi, credincioșii în Cristos, trebuie să fim atât fecioare care Îl iubesc pe Domnul și cresc în viață, cât și robi ai lui Dumnezeu care Îl slujesc în duh în casa lui Dumnezeu.
De fapt, savurarea noastră de Cristos și creșterea în viață sunt pentru slujirea noastră, căci viața pe care o câștigăm de la Domnul este pentru ca noi să-L administrăm pe Cristos altora pentru clădirea lui Dumnezeu.
Iar slujirea noastră nu este doar pentru a-L sluji pe Domnul; slujirea noastră trebuie să fie plină de viață, bazată pe viață și pe viață care împarte.
Suntem ca niște fecioare pure care poartă mărturia Domnului în epoca întunecată și merg să-L întâlnească pe Domnul
Matei 25:1-4 ne arată că noi, credincioșii în Cristos, suntem ca niște fecioare pure care își iau lămpile și merg să-L întâmpine pe Cristos, Mirele. Fecioarele îi semnifică pe credincioșii în Cristos priviți din perspectiva vieții (2 Corinteni 11:2).
Noi toți, fie frați sau surori în Cristos, suntem fecioare logodite cu Cristos. Suntem partenera lui Cristos, mireasa Sa. Avem o relație intimă cu Cristos și Îl contactăm zilnic, ne deschidem către El și Îl iubim.
Poporul împărăției, credincioșii în Cristos, sunt ca niște fecioare pure. Ca atare, ei poartă mărturia Domnului în epoca întunecată și ies din lume să-L întâlnească pe Domnul.
Ca fecioare pure care Îl iubesc pe Domnul și căută să-L câștigăm mai mult, nu avem arme de luptă sau unelte de lucru, ci lămpi unde Îl avem pe Domnul ca lumină și Duhul ca ulei și ținem cuvântul vieții spre mărturia Domnului.
A fi o fecioară pură nu este ceva ce are legătură cu munca, slujirea sau activitatea noastră; este ceva legat de viață. Da, există aspectul de a lucra pentru Domnul și de a-I sluji, dar în aspectul de a fi o fecioară pură, suntem logodiți cu Domnul, avem o relație de dragoste cu El și purtăm mărturia Sa.
Trăim astăzi într-o epocă întunecată și strălucim ca niște lumini în lume (Matei 5:14-16; Filipeni 2:15-16). Amin! Domnul ne spune în Matei 25 că trebuie să fim pregătiți și veghem la finalizarea epocii, la venirea împărăției, pentru a purta mărturia Domnului. Suntem fecioare pure care purtăm lampa, mărturia Domnului.
Privind în jurul nostru, ne dăm seama că epoca de astăzi este cea mai întunecată din toate epocile; este cea mai întunecată epocă, chiar înainte de zori. Simțim că trăim în ceasul cel mai întunecat și, în această epocă întunecată, Domnul are nevoie de o mărturie strălucitoare.
Oriunde ne-am afla, în orașul și la țară în care trăim, Domnul are nevoie de o mărturie strălucitoare; El are nevoie de fecioare pure care să poarte lampa ca mărturie a Sa. Domnul are nevoie de fecioare pure care să-L strălucească, să mărturisească pentru El și să-L exprime.
Lampa este foarte importantă, deoarece semnifică nevoia Domnului de mărturia Sa.
De asemenea, ca fecioare pure, ieșim din lume pentru a-L întâlni pe Domnul; nevoia nu este doar a Duhului care locuiește în noi, ci și mai mult, umplerea Duhului în vasul nostru. Trebuie să fim umpluți cu Duhul atât în duhul nostru (lampa noastră), cât și în sufletul nostru (vasul nostru).
Cum putem să-L strălucim pe Domnul? Cum putem fi pregătiți să mergem și să-L întâlnim pe Mire? Este prin a-L câștiga pe Domnul ca Duh în vasul nostru, în sufletul nostru.
Zi de zi trebuie să căutăm să câștigăm mai mult din Duhul. Pe măsură ce ne pregătim să mergem și să-L întâlnim pe Cristos, mirele, și pe măsură ce Îl strălucim altora astăzi, vrem să-L avem nu doar în lampa noastră, ci și mai mult, să-L câștigăm pe Cristos ca Duh, ca uleiul din vasul nostru.
Poate că trăim într-o țară cu un puternic fundal religios și un creștinism tradițional îndelungat, dar nevoia disperată este ca omul să câștige Duhul înviorător, Duhul dătător de viață, Duhul arzător, care să fie câștigat de om și să-l umple.
Astăzi suntem fecioare pure care Îl iubesc pe Domnul și sunt umpluți cu El, pregătindu-ne să mergem mai departe și să-L întâlnim și crescând în viață pentru a fi pregătiți pentru căsătoria noastră cu El.
Fie ca să nu ne vindem niciodată statutul de fecioare; chiar și în fața dușmanului suntem fecioare.
Doamne Isuse, dezvăluie-ne pentru a vedea că suntem ca niște fecioare pure care merg să Te întâlnească pe Tine, Mirele nostru! Amin, Doamne, Te iubim! Ne deschidem Ție. Vrem să creștem în viață zi de zi, astfel încât să putem ajunge la maturitate și să fim calificați să intrăm la ospățul de nuntă împreună cu Tine. Vrem să câștigăm mai mult din Tine în fiecare zi. Umple-ne lampa și chiar mai mult, umple-ne vasul! Fie ca fiecare zi să fie o zi în care să-L câștigăm pe Cristos ca Duh în vasul nostru. Strălucește în noi, Doamne, și strălucește prin noi. Fă-ne lumini în această epocă întunecată de astăzi. O, Doamne, chiar dacă trăim în cea mai întunecată perioadă, la finalizarea acestei epoci, vrem să fim ca niște fecioare pure, câștigând din Duhul în vasul nostru și strălucindu-ne pe Tine! Aleluia, suntem ca o cetate așezată pe un munte, avându-L pe Cristos ca lumină! O, Doamne, strălucește prin noi! Ținem sus cuvântul vieții pentru a străluci ca niște lumini în această lume! Amin, Doamne, ne prețuim statutul de fecioare, iubindu-Te, crescând în viață, pregătindu-ne și câștigând Duhul în vasul nostru!
Să fim fecioare prudente care căutăm să fim umpluți cu Duhul în sufletele noastre, vasele noastre
Există o diferență între lampă și vas în Matei 25:1-4; lampa semnifică duhul credincioșilor (Prov. 20:27), iar vasul semnifică sufletele lor. Noi, credincioșii în Cristos, Îl avem pe Duhul lui Dumnezeu ca ulei în duhul nostru (Rom. 8:16) și, atunci când ne exersăm duhul, ardem puternic pentru Domnul.
Conform cu Proverbe 20:27, duhul omului este lampa lui Iehova; duhul nostru uman este lampa lui Dumnezeu, care Îl conține pe Dumnezeu și arde în Duh. Duhul nostru conține uleiul, care este Duhul lui Dumnezeu care arde în duhul nostru. Credincioșii strălucesc lumina Duhului lui Dumnezeu din interiorul duhului lor.
Pentru ca lumina divină să strălucească în părțile lăuntrice ale omului, Duhul lui Dumnezeu, ca ulei, trebuie să îmbibe (să se contopească cu) duhul omului ca fitilul (Romani 8:16) și să „ardă” împreună cu duhul omului (12:11). Amin!
Acesta este punctul central al economiei lui Dumnezeu: Duhul divin contopit cu duhul nostru și arzând cu duhul nostru. Nu este vorba doar de duhul nostru care arde sau doar de Duhul Sfânt care arde, ci cele două duhuri sunt contopite pentru a arde împreună într-un mod contopit.
Duhul Său locuiește în noi, ne umple și ne saturează; de asemenea, Duhul Său se contopește cu duhul nostru și arde cu duhul nostru.
Noi, cei care credem în Cristos, avem Duhul arzând în și împreună cu duhul nostru și suntem lumina lumii, strălucind ca o lampă în întunericul acestei epoci (Matei 5:14-16; Filipeni 2:15-16), purtând mărturia Domnului spre glorificarea lui Dumnezeu. Amin!
Ca fecioare prudente, însă, trebuie să ardem nu doar în duhul nostru, ci și mai mult, să câștigăm ceva din Duh în sufletul nostru, în vasul nostru. Fecioarele prudente din Matei 25:4 au luat ulei în vase cu lămpile lor.
Cinci din cele zece fecioare erau prudente și cinci erau nechibzuite; cele nechibzuite nu aveau ulei în vasul cu candela lor, dar cele prudente aveau ulei în vasul lor. Odată ce uleiul din duhul nostru se arde, avem nevoie de mai mult ulei în vasul nostru pentru a alimenta arderea din lampă.
Pe măsură ce simțim clar venirea Domnului mai aproape ca niciodată, nu știm cât timp mai este până la întoarcerea Lui. Ar fi ceva nechibzuit să încercăm să ghicim când va veni Domnul, căci nici măcar Fiul nu știe: numai Tatăl știe.
Dar oricât de mult vrea Domnul să întârzie, trebuie să fim pregătiți; trebuie să fim pregătiți având porția suplimentară de ulei nu doar în lămpile noastre, ci și mai mult, în vasul nostru.
Noi, oamenii, suntem vase făcute pentru Dumnezeu (Romani 9:21, 23-24) și personalitatea noastră este în sufletul nostru; vasele din Matei 25:4 semnifică sufletele credincioșilor. Vasul nostru este sufletul nostru compus din mintea, emoția și voința noastră, care este personalitatea noastră, ceea ce suntem.
Da, avem Duhul lui Dumnezeu în duhul nostru, dar cât din Duh avem în mintea, emoția și voința noastră? Cât din Duh avem în vasul nostru?
Suntem fecioare pure care așteaptă venirea Domnului și se pregătesc pentru întoarcerea Lui și, pe măsură ce facem acest lucru, trebuie să avem Duhul nu numai în candela noastră, ci și în vasul nostru, în sufletul nostru.
Fie ca noi să fim fecioare prudente – nu doar fecioare pure, ci și fecioare prudente – care au ulei în vasul lor, adică au Duhul lui Dumnezeu saturându-ne și umplându-ne sufletele (1 Petru 2:25; Evrei 13:17).
Cele cinci fecioare prudente nu numai că au ulei în lămpile lor, ci și iau ulei în vase. Faptul că au ulei în lămpile lor semnifică faptul că au Duhul lui Dumnezeu locuind în duhul lor (Romani 8:9, 16). Faptul că au ulei în vase semnifică faptul că au Duhul lui Dumnezeu umplându-le și saturându-le sufletele.
Nu trebuie să ne mulțumim doar cu a-L avea pe Cristos ca Duh în duhul nostru, ci să mergem mai departe pentru a câștiga din Duhul în sufletul nostru, vasul nostru. Cât din Duhul Sfânt este în mintea noastră, în modul în care gândim, analizăm lucrurile, luăm în considerare lucrurile și în opiniile pe care le avem?
Cât din Duh se află în modul în care iubim și urâm, în lucrurile pe care le iubim și le displacem? Cât din Duh se află în procesul nostru de a lua decizii, în modul în care luăm în considerare, planificăm, reacționăm etc.?
Trebuie să învățăm să ne deschidem întreaga ființă interioară Domnului, în special mintea, emoțiile și voința noastră, și să-I permitem Domnului, ca Duh, să ne satureze și să ne umple sufletul. Trebuie să câștigăm o porție suplimentară de Duh în mintea, emoțiile și voința noastră, astfel încât Duhul să ne umple și să ne sature sufletul.
Dacă nu avem această cantitate suplimentară de Duh Sfânt în sufletul nostru, suntem fecioare nechibzuite; totuși, dacă permitem Duhului să ne sature, vom fi fecioare prudente. Trebuie să ne deschidem Domnului și să ne rugăm:
Doamne Isuse, vrem să fim fecioare prudente care au o porție suplimentară de ulei în vasul lor împreună cu lampa lor. Amin, Doamne, îndură-Te de noi. Vrem să avem Duhul Tău nu numai în duhul nostru, ci și în sufletul nostru! Aleluia, Duhul este cu duhul nostru și chiar locuiește în duhul nostru pentru a fi contopit cu duhul nostru! Doamne, avem nevoie de umplerea Duhului în sufletul nostru! Răspândește-Te din duhul nostru în mintea, emoția și voința noastră. Vrem să avem o porție suplimentară de Duh Sfânt pentru a ne satura și a ne umple întreaga ființă! Fie ca noi să fim cei veghetori și pregătiți care au umplerea Duhului Sfânt în sufletul nostru. Ne deschidem Ție. Venim la Tine în cuvântul Tău și ne menținem ființa deschisă către Tine pe tot parcursul zilei. Umple-ne mintea, emoția și voința. Răspândește-Te în modul în care gândim și saturează-ne emoțiile cu Duhul. Amin, Doamne Isuse, fie ca Duhul să ne pătrundă mintea, voința și emoțiile! Vrem să fim fecioarele prudente care Te iubesc și Îți permit să ne saturezi și să ne umpli sufletul cu Duhul, astfel încât să putem avea o porție suplimentară de Duh în vasul nostru!
Dar cele înțelepte, împreună cu candelele, au luat cu ele și untdelemn în vase. Matei 25:4
Suflarea omului este o lumină a Domnului [Duhul omului este lampa lui Iehova, trad. lit], / care pătrunde până în fundul măruntaielor. Proverbe 20:27
Voi sunteți lumina lumii. O cetate așezată pe un munte nu poate să rămână ascunsă. Și oamenii n-aprind lumina ca s-o pună sub obroc, ci o pun în sfeșnic și luminează tuturor celor din casă. Tot așa să lumineze și lumina voastră înaintea oamenilor, ca ei să vadă faptele voastre bune și să slăvească pe Tatăl vostru, care este în ceruri. Matei 5:14-16
Studiul-viață Matei, pp. 684-687, de Witness Lee