Unul dintre cele mai minunate aspecte ale lucrării lui Cristos este învierea Sa în prima zi a săptămânii pentru a germina noua creație; vechea creație a fost omorâtă și s-a încheiat în Cristos, iar acum noi, ca credincioși în Cristos, suntem o nouă creație în înviere. Slavă Domnului!
Învierea Domnului este cu adevărat uimitoare, iar lucrurile pe care El le-a realizat în învierea Sa sunt uluitoare. Unul dintre cele mai uimitoare lucruri care s-au întâmplat la învierea Domnului a fost că El a fost înviat de Dumnezeu în umanitatea Sa și El S-a înviat pe Sine din morți în divinitatea Sa, iar El și-a adus umanitatea în divinitatea Sa.
Domnul Isus Cristos a fost primul om-Dumnezeu; El era și Dumnezeu și om. Pe de o parte, El avea natura umană la fel ca noi, dar fără păcat; pe de altă parte, El avea natura divină, iar Dumnezeu a trăit și S-a mișcat în El. Deci, când El a murit pe cruce, nu doar omul a murit, ci și Dumnezeu în om a murit; Dumnezeu nu poate muri, dar când Dumnezeu este unit cu omul, omul a murit și Dumnezeu a mers împreună cu el în moarte.
Apoi, Dumnezeu în om, omul în Dumnezeu, a făcut un tur al morții și al Hadesului, iar în a treia zi, El a înviat, așa cum a fost profețit despre El. Moartea nu L-a putut ține. El a dezlegat legăturile morții, căci moartea nu l-a putut ține pe Domnul vieții, Cel care are puterea unei vieți indestructibile. În înviere nu numai Dumnezeu a înviat, ci și omul a înviat.
În Isus Cristos, atât Dumnezeu, cât și omul s-au contopit și și Dumnezeu și omul au fost înviați; acum este un om-Dumnezeu, un Dumnezeu-om, pe tronul din ceruri, înălțat cu mult mai presus de toate lucrurile. Aleluia! Dumnezeul nostru nu este doar Creatorul universului, Cel care este izvorul tuturor lucrurilor și care ține toate lucrurile prin cuvântul puterii Sale; Dumnezeul nostru este un om-Dumnezeu, Isus Cristos, care a trecut printr-un proces pentru a deveni Fiul Întâi născut al lui Dumnezeu în umanitatea Sa și Fratele nostru mai mare în Domnul. Slavă Domnului!
Dumnezeu a fost adus în om prin încarnarea Sa, iar omul a fost adus în Dumnezeu prin învierea Sa. Aleluia! Nu vom înțelege niciodată pe deplin ce înseamnă asta, pentru că suntem oameni, limitați și finiți, dar Dumnezeul infinit a ales să devină un om finit și să Se contopească cu omul.
Noi, credincioșii în Cristos, suntem persoane cu adevărat misterioase și mistice; pe de o parte, suntem ființe umane din carne și oase, iar pe de altă parte, suntem divini, avându-L pe Dumnezeu ca viață și natură a noastră. Ce minunat! Dumnezeu este contopit cu omul și omul este contopit cu Dumnezeu. Dumnezeu a fost adus în om și omul este adus în Dumnezeu. Slavă Domnului!
În învierea Sa, Cristos a înviat în prima zi a săptămânii pentru a germina noua creație
Un alt aspect al lucrării lui Cristos în învierea Sa este învierea Sa în prima zi a săptămânii pentru a germina noua creație (2 Cor. 5:17). Aleluia! Domnul Isus a înviat nu în ultima zi sau a treia zi a săptămânii, ci în prima zi a săptămânii; acest lucru este foarte semnificativ (Ioan 20:1).
Faptul că El a înviat din morți în prima zi a săptămânii înseamnă că există un nou început. În Biblie, prima zi a săptămânii este numită și a opta zi (v. 26). Domnul Isus a murit la sfârșitul unei săptămâni și a înviat la începutul unei alte săptămâni; învierea Sa a fost un nou început, deschizând calea către o nouă generație și o nouă epocă!
În lucrarea Sa de creație din Geneza 1-2, Dumnezeu a creat timp de șase zile și S-a odihnit în a șaptea; aceste șapte zile au fost generația vechii creații. Prin învierea Domnului, o altă generație a fost nou începută; El a încheiat vechea creație și a început o nouă creație, chiar germinând o nouă creație! Prin învierea Domnului, vechea creație a fost îndepărtată și noua creație a fost adusă în scenă.
Acum, dacă cineva este în Cristos, este o nouă creație; lucrurile vechi au trecut – iată, au devenit noi! Slavă Domnului! Prima zi a săptămânii semnifică începutul unei noi creații, al unei noi generații, al unei noi epoci. Când Domnul a înviat, a venit o nouă epocă; suntem acum în epoca învierii Domnului și facem parte dintr-o nouă generație, o nouă creație! Slavă Domnului.
Faptul că Cristos a înviat în prima zi a săptămânii indică faptul că întregul univers are un nou început în învierea lui Cristos (vezi Ioan 20:1-9). El este primul născut din toată creația și El este, de asemenea, primul născut din noua creație. Când Cristos a înviat din morți în înviere, El nu S-a reprezentat doar pe Sine, ci El a adus împreună cu El întreaga creație pentru a-i da un nou început. Slavă Domnului!
Când Domnul Isus a murit, El a adus vechea creație împreună cu El, a terminat-o și apoi a germinat-o cu viața Sa. În învierea Sa, Cristos a generat o nouă creație și a inaugurat o nouă perioadă, o nouă epocă! Slavă Domnului!
În ochii lui Dumnezeu, întreaga creație veche a fost răstignită împreună cu Cristos și îngropată împreună cu El, iar în învierea Domnului în prima zi a săptămânii, s-a germinat și născut o nouă creație! Slavă Domnului! Acum Dumnezeu are o nouă cale într-o nouă epocă, cu o nouă creație pentru a-și duce la îndeplinire economia Sa și scopul Său etern! Slavă Domnului!
Prin moartea Sa, Cristos a pus capăt vechii creații; prin învierea Sa, El a germinat noua creație. Toate acestea s-au întâmplat în a opta zi a săptămânii, în prima zi a săptămânii, numită și Ziua Domnului. Acesta este motivul pentru care noi astăzi nu ținem Sabatul, ci ziua Domnului; ne întâlnim nu în ziua Sabatului, ci în ziua Domnului, în prima zi a săptămânii.
Nu mai suntem în și din vechea creație; suntem acum în epoca nouă, în noua creație și ne întâlnim cu Domnul în ziua Domnului (Apoc. 1:10). Păstrăm acest lucru nu ca un semn exterior, ceva pe care îl facem ca o rutină sau o tradiție; mai degrabă, suntem o nouă creație în înviere, pentru că am fost germinați de Cristos în înviere pentru a face parte dintr-o nouă epocă!
Suntem acum în Cristos și, prin urmare, suntem o creație nouă. Slavă Domnului! Isus Cristos a înviat din morți în prima zi a săptămânii pentru a germina noua creație!
Doamne Isuse, Te lăudăm pentru învierea Ta! Te lăudăm nu numai că ai terminat lucrurile negative prin moartea Ta pe cruce, ci și mai mult, că ai germinat noua creație în înviere! Aleluia, noi, credincioșii în Cristos, suntem o nouă creație în învierea lui Cristos, pentru că am fost născuți din Dumnezeu cu viața Sa pentru a fi parte din noua creație! Ce minunat este că nu mai suntem creația veche: am fost terminați, creația veche a fost îngropată și acum suntem o creație nouă în Cristos! Aleluia, dacă cineva este în Cristos, este o creație nouă! Slavă Domnului, lucrurile vechi au trecut și creația veche s-a terminat: iată, totul a devenit nou! Îți mulțumim, Doamne, că ne-ai germinat cu viața Ta, astfel încât să devenim o nouă creație, biserica în calitate de Trup al lui Cristos. Vrem să trăim în viața Ta de înviere și prin ea astăzi. Vrem să trăim ca o nouă creație în înviere. Aleluia, Domnul Isus a înviat în prima zi a săptămânii pentru a germina noua creație în înviere, iar noi astăzi suntem o nouă creație în Cristos!
Moartea lui Cristos a pus capăt vechii creații; învierea Sa a germinat noua creație
După ce Domnul Isus a murit pe cruce, El a fost îngropat și a fost înfășurat și legat în anumite fâșii de pânză. Când El a înviat pentru a germina o nouă creație, El a lăsat vechea creație în mormânt, semnificat prin faptul că El a lăsat fâșii de pânză de in și ștergarul în mormânt (vezi Ioan 20:5-7). Aleluia!
Înainte ca trupul fizic al lui Isus să fie îngropat, acesta a fost înfășurat în pânză de in (19:40); aceasta indică faptul că El a intrat în mormânt cu creația veche și a lăsat-o acolo, în moarte. Slavă Domnului, moartea lui Cristos a pus capăt vechii creații și înmormântarea Sa a îngropat-o! Apoi, în învierea Sa, El s-a ridicat pentru a germina noua creație și a lăsat vechea creație în mormânt. Aleluia!
Este foarte semnificativ să vedem că Domnul Isus nu a luat pânza de in și ștergarul împreună cu El atunci când a înviat, ci mai degrabă le-a lăsat făcute sul și ordonate în mormânt. Aceasta înseamnă că El a lăsat vechea creație în mormânt, în moarte, și El a înviat pentru a germina noua creație în înviere!
El a devenit primele roade ale noii creații în înviere. Toți cei care cred în Domnul Isus și Îl primesc ca viață și Mântuitor al lor, sunt născuți din nou din Dumnezeu (Ioan 1:12-13; 3:15; 2 Petru 1:4) pentru a fi o nouă creație în înviere. Ei primesc viața divină a lui Dumnezeu și natura Sa divină și sunt creații noi (2 Cor. 5:17; Gal. 6:15) nu conform naturii vechi a cărnii, ci conform naturii noi a vieții divine. Aleluia!
Așa cum un copil când se naște habar nu are ce s-a întâmplat, cine este și ce înseamnă să fii un om, însă el descoperă bogățiile și implicațiile de a fi om pe măsură ce crește și se dezvoltă, așa că noi la momentul respectiv a regenerării noastre nu a realizat cine suntem, ce ni s-a întâmplat și care sunt implicațiile nașterii din Dumnezeu.
Dar pe măsură ce creștem în viață, pe măsură ce venim la Domnul în cuvântul Său și rămânem sub ascultarea credinței zi de zi, ne dăm seama că nu mai suntem creația veche, ci mai degrabă, suntem o creație nouă în înviere!
Am fost germinați de Domnul Isus în învierea Sa pentru a fi o nouă creație, iar vechea creație a fost încheiată prin moartea lui Cristos. Creația veche, deși a fost creată de Dumnezeu, nu are nimic din elementul lui Dumnezeu; noua creație însă germinează cu viața divină și este nouă pentru că are în ea elementul lui Dumnezeu. Vechea creație nu îl are pe Dumnezeu în ea, dar noua creație începe cu Dumnezeu care vine în noi pe calea germinării.
Să nu privim înapoi la trecut, ci să ne pocăim, să aplicăm sângele prețios al Domnului și Îl savurăm în continuare de Domnul, pentru că atunci când suntem în Cristos, suntem o nouă creație și toate lucrurile din trecut au dispărut! Slavă Domnului! Fie ca nici măcar să nu ne uităm înapoi la ziua de ieri, ci mai degrabă să-L savurăm pe Domnul, să-L savurăm pe Domnul și operarea Lui în noi și să-I permitem să crească în noi, pentru ca noi să fim o nouă creație în înviere.
Trebuie să ne dăm seama că suntem o creație nouă și trebuie să umblăm în noutatea vieții. Fiecare zi este o nouă zi; în fiecare zi ne putem exersa spiritul și trăim în spiritul nostru, astfel încât să fim o creație nouă în înviere, exprimându-l pe Cristos pe măsură ce umblăm în noutatea vieții! Slavă Domnului!
Toate acestea au fost realizate de Cristos în învierea Sa, pentru că moartea Sa a fost încheierea vechii creații și învierea Sa a fost germinarea noii creații. Fie ca să savurăm noua creație a lui Cristos și să umblăm într-o viață nouă, una cu Domnul în toate lucrurile.
Doamne Isuse, mulțumim că ai terminat vechea creație prin moartea Ta și că ai germinat noua creație în învierea Ta! Aleluia, toate lucrurile vechi au fost terminate prin moartea lui Cristos și noi astăzi suntem în noua creație, unde toate lucrurile sunt noi! Îți mulțumim, Doamne, că ne-ai germinat cu viața Ta divină în învierea Ta pentru a ne face o nouă creație! Mulțumim că ai luat vechea creație cu Tine în moarte și ai lăsat-o în mormântul Tău! Slavă Domnului, vechea creație a fost răstignită împreună cu Cristos și îngropată împreună cu El, iar noi, ca noua creație, am fost germinați în învierea Domnului! Amin, Doamne, noi vrem să umblăm în noutatea vieții astăzi ca o nouă creație în înviere. Vrem să Te slujim în duh. Aleluia, fiecare zi este o nouă zi și savurăm noua creație a lui Cristos și umblăm în noutatea vieții! Slavă Domnului, am fost răstigniți și îngropați împreună cu Cristos în moartea Lui, iar creația veche și omul vechi au fost îngropate în mormânt. Aleluia, acum suntem o nouă creație în înviere!
Căci, dacă este cineva în Hristos, este o făptură nouă. Cele vechi s-au dus, iată că toate lucrurile s-au făcut noi. 2 Cor. 5:17
Născuți nu din sânge, nici din voia firii lor, nici din voia vreunui om, ci din Dumnezeu. Ioan 1:13
Noi deci, prin botezul în moartea Lui, am fost îngropați împreună cu El, pentru ca, după cum Hristos a înviat din morți prin slava Tatălui, tot așa și noi să trăim o viață nouă. Rom. 6:4
The Conclusion of the New Testament, pp. 788-789, de Witness Lee