Rămânem în Cristos pentru ca El să rămână în noi, îngrijindu-ne de învățătura interioară a ungerii atotinclusive; ungerea Îl unge pe Dumnezeu în noi pentru ca noi să fim plini de Dumnezeu și să cunoaștem mintea lui Dumnezeu în toate lucrurile. Amin!
În calitate de credincioși în Cristos, trebuie să ne dăm seama că, în momentul în care credem în Domnul, Dumnezeu ne-a atașat de Cristos; El ne-a altoit în Cristos. Suntem acum în Cristos; suntem mlădițe în Cristos, vița. Indiferent de ceea ce se întâmplă în exterior, poziția noastră este în Cristos. Indiferent de câte eșecuri avem, suntem în Cristos. Nu suntem din noi, ci din Dumnezeu suntem în Cristos Isus.
Cu toate acestea, a fi în Cristos și a rămâne în Cristos sunt două lucruri diferite. Una este să fim în Cristos ca mlădița în viță, și alta este să rămânem în Cristos. Domnul Isus ne-a spus că trebuie să rămânem în El pentru ca El să rămână în noi. Trebuie să luăm mai întâi inițiativa de a rămâne în Domnul și de a rămâne aici, în uniunea organică cu El, iar apoi El va rămâne în noi.
Domnul este în noi și noi suntem în El, dar cum rămâne cu părtășia noastră cu El? Relația noastră cu El este întotdeauna prezentă, dar poate exista o izolație care să blocheze părtășia. Este posibil să comităm unele păcate sau putem fi distrași de lucrurile acestei lumi, iar părtășia noastră cu Domnul este întreruptă. A rămâne în Domnul înseamnă a ne îngriji de orice izolație dintre noi și Domnul.
Orice obstacol dintre noi trebuie înlăturat, astfel încât să putem avea o părtășie neîntreruptă cu El. În această părtășie cu Domnul, când suntem una cu El, rămânând în El, pentru ca El să rămână în noi, primim toate bogățiile a ceea ce este El, creștem în El și aducem roade pentru glorificarea Sa.
Aducerea de roadă și mărirea noastră a lui Cristos nu sunt ceva pentru care trebuie să ne luptăm să facem sau să le rezolvăm în mod deliberat; ele sunt un rezultat spontan al rămânerii noastre în Domnul.
O altă problemă cu rămânerea noastră este limitarea Domnului. Este posibil să nu comitem un păcat în exterior sau să fim distrași de lume, dar îl putem limita în interior pe Domnul în răspândirea Sa în ființa noastră interioară. S-ar putea să nu-I deschidem toate căile minții, emoțiilor și voinței noastre și putem închide cu El unele zone ale ființei noastre interioare. O, Doamne!
Fie ca noi să învățăm să înlăturăm orice limitare prin credință și prin rugăciune și să tratăm orice obstacol în calea curgerii Domnului în noi! Fie ca noi să fim cei care luăm inițiativa de a rămâne în Domnul zi de zi, chiar și clipă de clipă!
Rămânem în Cristos pentru ca El să rămână în noi, îngrijindu-ne de învățătura ungerii
1 Ioan 2:27 este un verset minunat care ne spune că toți avem ungerea de la Cel Sfânt și toți trebuie dăm atenție ungerii. Rămânem în Cristos pentru ca El să rămână în noi, îngrijindu-ne de învățătura interioară a acestei ungeri atotinclusive.
Ce este ungerea? Este Duhul compus din noi care Se mișcă, trăiește, vorbește și lucrează pentru a face toate lucrurile în noi și pentru a ne unge cu tot ceea ce este Dumnezeu. Duhul cu Duhul nostru se mișcă și lucrează în mod constant. El este ungerea; El nu numai că ne unge, dar El ne unge în mod constant.
Când spunem că Duhul rămâne în noi, trebuie să ne dăm seama că ungerea este cea care rămâne în noi. Prin intermediul ungerii, Dumnezeu Se unge pe Sine și tot ceea ce El este în ființa noastră, făcându-ne să-L cunoaștem în mod subiectiv și organic. Dumnezeu ne vopsește zilnic cu Sine, strat după strat, iar elementele a ceea ce este El sunt infuzate în ființa noastră.
În calitate de credincioși în Cristos, ungerea pe care am primit-o de la Dumnezeu rămâne în noi și nu avem nevoie să ne învețe cineva. Mai degrabă, așa cum ungerea Sa ne învață despre toate lucrurile și este adevărată și nu este o minciună, așa cum ne-a învățat, noi rămânem în Domnul. Pentru ca noi să rămânem practic în Domnul, trebuie să dăm atenție ungerii.
Pentru ca noi să rămânem în Cristos, pentru ca El să rămână în noi, trebuie să avem grijă de învățătura ungerii. Ungerea pe care am primit-o de la Dumnezeu este însuși Duhul compus al Dumnezeului Triunic din noi. El ne învață conform ceea ce este El și ne unge cu tot ceea ce este Dumnezeu.
El ne învață nu doar vorbindu-ne, ci și mai mult, aplicând ceea ce este El în ființa noastră. Pe de o parte, El ne învață ce să facem și ce să nu facem; într-un sens mai profund, El ne învață nu doar ce să cumpărăm și ce să nu cumpărăm, ci și mai mult, cu privire la El Însuși și la dorința inimii Sale. Învățătura ungerii se referă, de fapt, la faptul că Dumnezeul Triunic locuiește în noi; si asta e adevarat, nu o minciuna!
1 Ioan 5:21 ne spune că Fiul lui Dumnezeu a venit și ne-a dat înțelegere ca să-L cunoaștem pe Cel care este adevărat și că suntem în Cel care este adevărat; acesta este adevăratul Dumnezeu și aceasta este viața veșnică. Dumnezeu este adevărat. El este realitatea unică. Acum suntem învățați de ungere să-L învățăm pe Cristos așa cum este realitatea în Isus.
Îngrijindu-ne de învățătura ungerii, care este Dumnezeul Triunic care locuiește în noi, putem rămâne în El. Amin! Rămânem în părtășia divină cu Cristos, experimentând curățirea sângelui Domnului și aplicarea ungerii Duhului în ființa noastră interioară (Ioan 15:4-5; 1 Ioan 1:5, 7; 2:20, 27).
Când ne trezim dimineața, este posibil să nu simțim că vrem să ne întoarcem la Domnul; dar când ne întoarcem, când ne deschidem către El, mulțumindu-I pentru o nouă zi, luăm inițiativa de a rămâne în Domnul. Trebuie să învățăm să deschidem ușa ca Domnul să rămânîăîn noi prin rămânerea noastră în El. Aceasta se face prin părtășie cu Domnul.
Și când venim la părtășia cu Domnul, ne dăm seama că Dumnezeu este lumină; El strălucește asupra noastră și dezvăluie orice în noi care nu este de la El. Rămânem în părtășia divină cu Cristos prin experimentarea sângelui prețios al Domnului. Domnul strălucește asupra noastră, ne dezvăluie păcatele și neajunsurile, iar noi le mărturisim în lumina Sa; apoi, sângele lui Cristos ne curăță de orice păcat.
Ne pocăim și mărturisim, iar Domnul aplică sângele Său prețios pentru a ne curăța de orice păcat. Acest lucru duce la o mai mare părtășie cu Dumnezeu, astfel încât să putem rămâne în Cristos și să ne îngrijim de învățătura ungerii.
Aceasta este experiența noastră în fiecare zi; noi ne îngrijim zilnic de învățătura ungerii de a rămâne în Domnul și, pe măsură ce Îl contactăm, suntem expuși de păcatele noastre prin strălucirea Domnului și ne mărturisim păcatele și primim spălarea Domnului și iertarea păcatelor noastre. Amin!
De multe ori, pe măsură ce citim Cuvântul Domnului și Îl savurăm, rugându-ne pentru a-L contacta pe Domnul, Domnul strălucește asupra noastră și dezvăluie ceea ce nu se potrivește cu El. Apoi, ne pocăim și mărturisim și primim mai mult din viața Sa; viața Sa curge în noi într-un mod neîntrerupt atunci când ne pocăim și ne mărturisim păcatele. Suntem aduși înapoi la părtășia cu Domnul și savurăm și ne îngrijim de învățătura ungerii.
Doamne Isuse, vrem să rămânem în Tine, ca Tu să poți rămâne în noi, îngrijindu-ne de învățătura interioară a ungerii atotinclusive! Slavă Domnului, avem ungerea! Aleluia, ungerea am primit-o de la Cel Sfânt, iar ungerea ne învață toate lucrurile! Amin, Doamne, ne deschidem Ție și vrem să ne îngrijim de învățătura ungerii ca să rămânem în Tine. Venim la Tine așa cum suntem și ne exersăm Duhul pentru a Te contacta. Strălucește asupra noastră, Doamne, și dezvăluie orice în noi care nu se potrivește cu natura Ta sfântă. Ne mărturisim păcatele sub lumina Ta strălucitoare și acceptăm curățirea sângelui Tău. Iartă-ne păcatele noastre și curăță-ne de orice nedreptate. O, Doamne, cât de prețios este să experimentăm curățarea sângelui Domnului și aplicarea ungerii Duhului în ființa noastră! Vrem să continuăm să ne întoarcem la Tine până când vom rămâne în Tine, vom rămâne în Tine și vom asculta continuu de învățătura ungerii. Te iubim, Doamne Isuse!
Ungerea Îl unge pe Dumnezeu în noi pentru ca noi să fim saturați cu Dumnezeu și să cunoaștem mintea lui Dumnezeu
Prin credința noastră în Cristos, ne-am unit cu El ca fiind Cel Uns; Cristos ca Cap este Cel uns și El este și Cel uns (Evrei 1:9; 3:14; 2 Cor. 1:21-22). Pe de o parte, El a fost uns de Dumnezeu pentru a-și îndeplini însărcinarea și a-și îndeplini economia. Pe de altă parte, El a trecut printr-un proces pentru a deveni Duhul compus atotinclusiv ca ungere și El a venit în noi pentru a fi ungerea.
Mai mult, El Însuși este Cel care unge; El ne unge cu Sine pentru a ne aplica toate elementele ființei Sale. Aleluia! Cristos este Capul Trupului și noi suntem membrele sub El ca și Cap; Dumnezeu ne-a atașat ferm de Cristos și, de asemenea, ne-a atașat unii de alții.
Suntem în Cristos. Suntem în Cel Uns, suntem sub ungerea Lui și El este ungerea din noi, care ne învață toate lucrurile. După cum spune Psalmul 133, ungerea este turnată pe cap și coboară pe barbă până la marginea hainelor marelui preot. Cristos este Marele Preot; El a fost uns și noi suntem una cu El, ca multe mădulare ale Trupului Său.
Am fost ferm ataşaţi de Cel uns şi de Cel uns; El, ca ungere, se mișcă în noi toți pentru a ne vopsi și a ne unge cu tot ceea ce este El! Slavă Domnului! Zi de zi, fie că simțim sau nu, fie că suntem conștienți sau nu, Duhul ne unge și se mișcă în noi, lucrează în noi și operează în noi. Această ungere este pentru împlinirea scopului lui Dumnezeu.
Ungerea ca mișcare și lucrare a Duhului compus în noi, îl unge pe Dumnezeu în noi, astfel încât să fim saturati cu Dumnezeu și să cunoaștem mintea lui Dumnezeu (Psalmul 133; 1 Corinteni 2:16; Rom. 8:6, 27). Amin! Unii cred că ungerea este asupra noastră pentru ca noi să facem lucruri mari pentru Dumnezeu, iar cei care îndeplinesc astfel de fapte mărețe pentru Dumnezeu sunt „unși”.
Totuși, Biblia ne spune că ungerea este asupra Trupului lui Cristos, care este ferm atașat de Cristos ca Cel uns și Cel uns, și fiecare membru al Trupului este uns. Când ne deschidem Domnului și rămânem în El, avem învățătura ungerii. Ungerea se mișcă în noi pentru a-L unge pe Dumnezeu în noi, astfel încât să fim saturați cu Dumnezeu și să înțelegem mintea lui Dumnezeu.
Pe măsură ce Domnul ne unge, pe măsură ce ungerea se mișcă în noi, avem mintea lui Cristos Capul prin intermediul simțului interior, al conștiinței interioare a vieții. Ungerea nu numai că ne dă simțul să nu facem anumite lucruri sau să spunem anumite lucruri, ci și mai mult, Îl unge pe Dumnezeu în noi. Pe măsură ce ne îngrijim de învățătura ungerii, suntem unși cu Dumnezeu și mintea Sa este infuzată în noi; rezultatul este că noi cunoaștem mintea lui Dumnezeu și avem mintea lui Cristos.
Vedem un exemplu practic în acest sens în Psa. 73; psalmistul a fost foarte tulburat când a văzut prosperitatea celor răi și suferința celor drepți. Nu a putut să împace acest lucru și nici nu a putut găsi o explicație rezonabilă pentru această situație.
Dar apoi a intrat în sanctuarul lui Dumnezeu, în locul unde Domnul își unge poporul și acolo a văzut ce se întâmplă cu adevărat. Când intrăm în sanctuarul lui Dumnezeu – în duhul nostru și în adunările bisericii, vom fi clar în ceea ce privește mintea Domnului în toate lucrurile. Când ne exersăm Duhul, intrăm în sanctuarul lui Dumnezeu și avem învățătura ungerii; ne dăm seama că toate lucrurile lucrează împreună spre bine pentru scopul lui Dumnezeu și suntem unși cu tot ceea ce este Dumnezeu.
În loc să încercăm să raționăm și să analizăm, să descoperim ceva în mintea noastră, ar trebui să intrăm în Duhul nostru, în sanctuarul lui Dumnezeu, pentru a savura ungerea divină! De asemenea, ar trebui să venim la adunările bisericii pentru a savura tot ce este Dumnezeu cu sfinții.
Pe măsură ce ne exersăm duhul și suntem în adunările bisericii, ascultând vorbirea Domnului în interior și a sfinților vorbind în afară, vom avea vălul ridicat și vom vedea care este economia lui Dumnezeu. Vom avea mai mult din Dumnezeu vopsit pe noi și vom savura ceea ce este El. Elementele a ceea ce este Dumnezeu sunt adăugate în noi, chiar constituite în părțile interioare ale ființei noastre, iar omul nostru interior crește.
Mulțumim Domnului că ungerea se mișcă și lucrează în mod constant în noi pentru a adăuga elementul lui Dumnezeu în noi și pentru a ne face să înțelegem și să cunoaștem voia lui Dumnezeu în mod intim și subiectiv! Aleluia! Prin intermediul învățăturii ungerii, Îl cunoaștem pe Dumnezeu, avem mintea lui Dumnezeu, suntem infuzați cu Dumnezeu și suntem clari în ceea ce privește conducerea lui Dumnezeu.
Îți mulțumim, Doamne, că ne-ai atașat ferm de Tine însuși ca find Cel Uns și Cel care Unge! Aleluia, Dumnezeu ne-a atașat ferm de Cristos și unii de alții, ca să savurăm ungerea de la Cel Sfânt! Ne deschidem Ție astăzi. Ne exersăm duhul și venim la adunările bisericii pentru a fi infuzați din belșug cu tot ceea ce este Dumnezeu. Amin, Doamne Isuse, fie ca ungerea să se miște în noi, să ne ungă și să ne învețe toate lucrurile, adăugându-L în mod subiectiv pe Dumnezeu și infuzând mintea lui Dumnezeu în noi! Aleluia, mișcarea și lucrarea Duhului compus din noi îl unge pe Dumnezeu în noi, astfel încât să fim saturati cu Dumnezeu, să-L posedăm pe Dumnezeu și să înțelegem mintea lui Dumnezeu! Amin, Doamne, saturează-ne mai mult cu Tine însuți astăzi. Fie ca ungerea să comunice mintea lui Cristos, Capul Trupului, fiecăruia dintre membrii Trupului prin simțul interior al vieții. Ne deschidem Ție din adâncul ființei noastre. Vrem să ne îngrijim de învățătura ungerii, astfel încât să-L putem cunoaște pe Dumnezeu în mod subiectiv și să fim infuzați cu tot ceea ce este Dumnezeu!
Dar voi ați primit ungerea din partea Celui Sfânt și știți orice lucru. 1 Ioan 2:20
Cât despre voi, ungerea pe care ați primit-o de la El rămâne în voi și n-aveți trebuință să vă învețe cineva; ci, după cum ungerea Lui vă învață despre toate lucrurile și este adevărată și nu este o minciună, rămâneți în El, după cum v-a învățat ea. 1 Ioan 2:27
Căci „cine a cunoscut gândul Domnului, ca să-I poată da învățătură?” Noi însă avem gândul lui Hristos. 1 Cor. 2:16
The Conclusion of the New Testament, pp. 3991-3993, de Witness Lee