Înțelesul botezului este că oamenii care se pocăiesc sunt botezați în apă în exterior și în Duh în interior, pentru a deveni oameni ai împărăției.
Prin botez, noi, ca oameni pocăiți, suntem scoși din vechea noastră stare într-una nouă, pentru că vechea noastră viață este terminată și suntem germinați cu noua viață a lui Cristos; în plus, suntem aduși într-o unire organică cu Domnul pentru a a-L savura ca Duh atotinclusiv ca binecuvântare a evangheliei. Slavă Domnului pentru botez!
În calitate de credincioși în Cristos, am fost regenerați de Dumnezeu cu viața Sa pentru a face parte din împărăția lui Dumnezeu, iar acum suntem cetățeni ai împărăției cerești.
Cristos este Împăratle nostru ceresc, ne supunem Lui, Îl iubim și Îl luăm ca Domnul și viața noastră. Zi de zi suntem sub tronul Său, având o supunere interioară față de autoritatea Sa.
Și suntem însărcinați de El, precum Mat. 28:18-19 spune, să mergem și să facem discipoli din toate neamurile, botezându-le în Numele Tatălui și al Fiului și al Duhului Sfânt. Slavă Domnului!
Noi toți, ca creștini autentici, cei care credem în Domnul Isus și Îl avem ca viață și totul, suntem însărcinați de Domnul să mergem și să facem discipoli din toate națiunile, având autoritatea Sa.
Trebuie să ne dăm seama că Domnului Isus Cristos, ca Fiu al Omului, i s-a dat toată autoritatea în cer și pe pământ în momentul învierii Sale și noi suntem una cu El. El este Capul nostru și viața noastră și El este Împăratle nostru și, de asemenea, sursa noastră de viață.
Suntem uniți cu El în duh și mergem în numele Lui și cu autoritatea Lui. Suntem discipolizați de Domnul pentru ca, ca discipoli ai Domnului, să fim însărcinați de El să mergem în numele Său și cu autoritatea Sa de a face națiunile discipoli ai lui Cristos.
Ceea ce caută Domnul este ca toate națiunile să fie făcuți discipoli prin botezul în Dumnezeul Triunic.
Așa cum discipolii Domnului Isus au petrecut timp cu El și au învățat de la El pur și simplu fiind cu El, pentru că Domnul i-a discipolizat pe fiecare dintre ei și, de asemenea, împreună, tot așa și astăzi trebuie să fim cu Domnul și să fim făcuți discipoli de către El.
Trebuie să fim făcuți discipoli de încarnarea Domnului, de viața Lui umană perfectă, de viața Sa de ascultare față de Tatăl, de dragostea Lui pentru om, de moartea Lui pe cruce, de învierea Sa și de înălțarea Sa.
Când citim cu rugăciune Cuvântul lui Dumnezeu, interiorizăm ceea ce este Domnul, Îi permitem să ne facă discipolii Săi în interior, iar noi, ca discipoli ai Săi, putem merge în numele Lui cu autoritatea Sa de a facem discipoli din toate națiunile.
În aceste zile, Domnul are o mișcare specială către Franța și în Franța; mergem acolo nu doar pentru a predica evanghelia și a ajuta oamenii să se mântuiască, ci și mai mult, pentru a face poporul francez discipoli ai lui Cristos, botezându-i în Dumnezeul Triunic!
Oamenii pocăiți sunt botezați în apă și în Duh pentru a deveni oamenii împărăției!
Botezul îi termină pe oamenilor pocăiți și îi germinează cu viața lui Cristos pentru a-i face oamenii împărăției
În Fapte 2:38, apostolii le-au spus celor care au crezut în cuvântul evangheliei că trebuie să se pocăiască și fiecare dintre ei să fie botezat în numele lui Isus Cristos pentru iertarea păcatelor și vor primi darul Duhului Sfânt. Amin!
Prin botez, oamenii pocăiți sunt scoși din vechea lor stare și aduși într-o stare nouă, căci vechea lor viață este terminată și ei sunt germinați cu viața nouă a lui Cristos, astfel încât să devină oameni ai împărăției.
Domnul i-a însărcinat pe discipolii Săi să meargă să facem discipoli din toate neamurile, botezându-le în Dumnezeul Triunic (Matei 28:19). Trebuie să mergem și nu doar să predicăm Evanghelia, ci și mai mult, să facem discipoli din toate națiunile botezându-le în numele Tatălui și al Fiului și al Duhului Sfânt.
Facem discipoli din toate națiunile botezându-le în Dumnezeu.
Când a venit Ioan Botezătorul și a botezat oamenii în lucrarea sa de recomandare, acela a fost un botez numai cu apă.
Dar Domnul Isus a venit și, după ce a trecut prin moarte și înviere pentru a deveni Duhul dătător de viață, El a poruncit discipolilor Săi să boteze poporul discipolizat în Dumnezeul Triunic.
Pe de o parte, trebuie să predicăm evanghelia împărăției pentru ca alții să creadă în Domnul Isus și să fie mântuiți. Pe de altă parte, cei care se pocăiesc și sunt mântuiți trebuie să fie puși în apele botezului pentru a deveni oameni ai împărăției.
În creștinismul din zilele noastre, botezul pare a fi o formalitate sau o procedură de a introduce un nou membru în biserică sau de a-l adăuga la acea organizație religioasă. Dar nu asta înseamnă botezul.
Botezul trebuie să fie recuperat și aplicat în mod corespunzător. Pentru a face discipoli din toate națiunile, trebuie să le botezăm în numele Tatălui și al Fiului și al Duhului Sfânt.
Noi nu botezăm oamenii într-o organizație sau într-un fel de calitate de membru al unei entități religioase, ci botezăm oamenii într-o persoană vie, persoana minunată a Domnului Isus!
În exterior, poporul pocăit este pus în apele botezului; lăuntric, realitatea botezului este că ei sunt terminați în vechea lor viață și sunt germinați cu viața nouă a lui Cristos pentru a deveni oameni împărăției care primesc darul Duhului Sfânt și trăiesc în noutatea vieții.
Botezul nu trebuie tratat niciodată doar ca o procedură; nu ar trebui să luăm subiectul botezului în mod ușuratic. Suntem aici să punem oameni în Dumnezeul Triunic pentru ca trecutul lor să fie încheiat, vechea lor viață să fie tăiată și pentru ca ei să fie germinați cu noua viață a lui Cristos, chemând numele Domnului pentru a atinge realitatea botezului și a deveni oameni ai împărăției. Amin!
Botezul nu este o cerință pentru mântuire, dar este un pas important. După ce cineva crede, el trebuie să fie botezat pentru a putea participa pe deplin în mântuirea lui Dumnezeu.
De fiecare dată când cineva este botezat, trebuie să fim plini de convingere, plini de Duhul și plini de putere pentru a-l pune pe acesta în apă, realizând pe deplin ce este botezul și crezând.
Punem o persoană în apă pentru a termina ceea ce era vechea sa stare de viață și a-i aduce într-o nouă stare de viață, chiar și pentru ca ea să fie germinată cu viața lui Dumnezeu, pe măsură ce vechea ei viață se încheie.
Fie ca Domnul să recâștige acest lucru printre noi și să fie aduși mulți alții noi în realitatea botezului lor pe măsură ce sunt botezați în apă!
Fie ca noi să fim plini de credință în timp ce botezăm o persoan nouă, astfel încât să-i ajutăm să-și exerseze duhul și să fie terminați în interior în vechea lor viață și să fie germinați cu viața lui Cristos pentru ca ei să devină oameni ai împărăției, cetățeni ai împărăției lui Dumnezeu!
Doamne Isuse, vrem să fim cei care mergem în Numele Tău cu puterea Ta să facem discipoli din toate neamurile, botezându-le în Numele Tatălui și al Fiului și al Duhului Sfânt! Aleluia, suntem însărcinați să facem discipoli din națiunile botezându-le în Dumnezeu! Amin, Doamne, fie ca noi să fim cei care predicăm Evanghelia împărăției și să-i scoatem pe oamenii care se pocăiesc din vechea lor stare într-o stare nouă, botezându-i! Fie ca mulți să fie terminați în vechea lor viață și să fie germinați cu viața nouă a lui Cristos pe măsură ce sunt botezați, chemând numele Domnului! Amin, Doamne, suntem plini de credință și plini de duh când îl punem pe cel care se pocăiește în apele botezului, crezând pe deplin că acesta și-a încheiat viața veche și este germinat cu viața nouă a lui Cristos! Aleluia pentru realitatea botezului în duh! Fie ca noi să fim cei care mergem, predicăm evanghelia și-i aducem pe oameni pocăiți în împărăția lui Dumnezeu, botezându-i în Dumnezeul Triunic pentru a-i face oameni ai împărăției!
Botezul este botezul în apă în exterior și în Duh în interior pentru împărăția cerurilor
Botezul are două aspecte: botezul exterior trebuie pus în apă, iar interior, trebuie pus în Duhul și umplut cu Duhul. Suntem botezați în apă și în Duh.
Aspectul vizibil al botezului este prin apă, iar aspectul invizibil este prin Duhul Sfânt (Fapte 2:38, 41; 10:44-48). Aspectul vizibil este expresia și mărturia aspectului invizibil; aspectul invizibil este realitatea aspectului vizibil.
Botezul este unul dintre puținele lucruri exterioare pe care Domnul ne-a poruncit să le facem, dar dacă nu există realitatea spirituală a botezului, acesta rămâne doar ceva exterior.
Atât aspectul vizibil, cât și cel invizibil este necesar. În Mat. 28:19 Domnul le-a poruncit discipolilor Săi să boteze poporul pocăit pentru împărăția lui Dumnezeu.
Nu după mult timp, El i-a botezat pe ei și întreaga biserică în Duhul Sfânt (1 Cor. 12:13): în ziua Cincizecimii, partea evreiască a fost botezată (Fapte 1:5; 2:4), iar în casa lui Corneliu partea neamurilor a fost botezată (11:15-17).
Pe baza acestui fapt, discipolii lui Cristos au botezat noile convertiți (2:38) nu numai în apă, ci și mai mult, în moartea lui Cristos (Romani 6:3-4), în Cristos Însuși (Gal. 3:27), în Dumnezeul Triunic (Matei 28:19) și în Trupul lui Cristos (1 Cor. 12:13).
Aspectul vizibil al botezului este apa, semnificând apele morții; apa poate fi considerată ca un mormânt în care se încheie istoria veche a poporului pocăit.
Când suntem botezați, suntem botezați în moartea lui Cristos, astfel încât istoria și persoana noastră veche să fie încheiate, și suntem botezați în Cristos Însuși pentru a putea învia împreună cu El și a trăi un duh cu El în viață nouă.
De asemenea, suntem botezați în Trupul lui Cristos pentru a deveni un membru al Trupului, uniți organic cu Cristos Capul și cu tovarășii noștri credincioși ca membre ale Trupului.
Pe partea negativă, suntem terminați în vechea noastră viață; pe partea pozitivă, suntem germinați cu o viață nouă, viața eternă a Dumnezeului Triunic, pentru a trăi în noutate a vieții în și pentru Trupul lui Cristos.
Botezul înseamnă botezul în apă în exterior și cu Duhul în interior pentru împărăția cerurilor. Botezul rânduit de Domnul botezează oamenii din viața lor în viața Trupului pentru împărăția cerurilor.
Oamenii care se pocăiesc sunt puși în Cristos, în moartea lui Cristos, în Trupul lui Cristos și în Dumnezeul Triunic pentru a fi aduși într-o unire organică cu Dumnezeul Triunic.
Nu suntem botezați în Numele Domnului, ci întru Numele Domnului, ceea ce indică faptul că suntem aduși într-o unire organică cu Domnul. Același cuvânt „întru” ca în Mat. 28:19 se găsește în Rom. 6:3 și Gal. 3:27, indicând că suntem aduși într-o unire organică cu Domnul prin credință și botezul în Cristos.
Același cuvânt grecesc este folosit în Fapte 8:16; 19:5 și 1 Cor. 1:13 și 15. Când botezăm pe cineva, îl scufundăm în Dumnezeul Triunic, în tot ceea ce este Dumnezeu, pentru a-l face una cu Dumnezeu.
În exterior, se pun în apă; în interior, ei sunt plini de Duhul. În momentul în care credem în Cristos, ni s-a dat Duhul atotinclusiv atât în interior pentru viața noastră, cât și în exterior pentru puterea noastră (Efeseni 1:13; Gal. 3:2).
Acest Duh este binecuvântarea atotinclusivă a evangheliei depline a lui Dumnezeu (Gal. 3:14) pentru ca noi să savurăm toate bogățiile Dumnezeului Triunic (2 Cor. 13:14).
Prin botez, suntem cufundați în Dumnezeul Triunic pentru a fi aduși într-o unire organică cu El și vechea noastră viață și istoria se încheie, pentru că suntem uniți organic cu Domnul pentru a trăi în noutatea vieții în duh.
Fie ca noi toți să ne dăm seama ce s-a întâmplat cu adevărat cu noi la momentul botezului nostru și să-i ajutăm și pe alții să intre în realitatea botezului lor.
Fie ca noi să fim una cu Domnul pentru a merge și a face discipoli din toate națiunile, botezându-i în Dumnezeul Triunic pentru a-ii aduce într-o unire organică cu El!
Amin, fie ca noi toți să-L experimentăm, să-L savurăm și să-L exprimăm pe Cristos ca Împărat al nostru ceresc, în timp ce mergem cu autoritatea Lui și în numele Lui să facem discipoli din toate națiunile, botezându-i în numele Tatălui și al Fiului și al Duhului Sfânt!
Pe măsură ce mergem și să facem discipoli din toate națiunile, îi aducem într-o unire organică cu Dumnezeul Triunic pentru a savura Duhul ca binecuvântare atotinclusivă a evangheliei. Aleluia!
Doamne Isuse, dezvăluie-ne pentru a vedea realitatea botezului. Fie ca să ne dăm seama că am fost botezați în moartea lui Cristos, în Cristos Însuși, în Dumnezeul Triunic și în Trupul lui Cristos! Aleluia, în exterior am fost puși în apele botezului și în interior am fost botezați în Duhul ca realitate a tot ceea ce este Dumnezeu! Slavă Domnului, la momentul botezului nostru am fost terminați în vechea noastră viață și am fost germinați cu viața nouă a lui Cristos pentru a fi o nouă creație în înviere! Amin, Doamne, Îți mulțumim pentru că ai pus capăt vieții noastre vechi și ne-ai germinat cu viața Ta nouă, viața eternă a Dumnezeului Triunic, pentru Trupul lui Cristos! Fie ca noi să fim una cu Tine pentru a merge cu autoritatea Ta de a face discipoli din toate neamurile botezându-i în numele Tatălui și al Fiului și al Duhului Sfânt! Amin, Doamne, vrem să-i aducem pe oamenii pocăiți într-o unire organică cu Dumnezeul Triunic pe măsură ce sunt botezați! Fie ca atât de mulți necredincioși să audă Evanghelia, să creadă în Domnul și să fie botezați în Dumnezeul Triunic pentru a savura Duhul atotinclusiv ca realitate a binecuvântării evangheliei depline a lui Dumnezeu!
Toți care ați fost botezați pentru Hristos v-ați îmbrăcat cu Hristos. Gal. 3:27
„Pocăiți-vă”, le-a zis Petru, „și fiecare din voi să fie botezat în Numele lui Isus Hristos, spre iertarea păcatelor voastre; apoi veți primi darul Sfântului Duh. Fapte 2:38
Noi toți, în adevăr, am fost botezați de un singur Duh, ca să alcătuim un singur trup, fie iudei, fie greci, fie robi, fie slobozi, și toți am fost adăpați dintr-un singur Duh. 1 Cor. 12:13
Fapte 2:38, nota de subsol 7, Holy Bible, Recovery Version
Studiul-viață Matei, pag. 759, de Witness Lee
Amin!!!
Slavă Domnului pentru o nouă creație în înviere-oamenii împărăției!