În Duhul compus, există contopirea dintre Dumnezeu și om, dintre divinitate și umanitate, precum și moartea lui Cristos și suferințele Sale, toate acestea pot fi aplicate nouă în duhul nostru, atunci când îl contactăm pe Domnul astăzi.
Duhul este foarte important pentru noi în viața noastră creștină. Atâția creștini de astăzi Îl iubesc pe Domnul, citesc Cuvântul Lui, participă în mod regulat la întâlniri și se roagă, dar ei nu știu că Cristos astăzi este Duhul dătător de viață care a venit în duhul lor pentru a le împarte viața lui Dumnezeu.
Creștinismul a omis sau a înțeles greșit subiectul Duhului, așa că nu există nicio cale ca atât de mulți creștini autentici să crească în viață, să fie zidiți împreună și să coopereze cu mântuirea organică a Domnului, pur și simplu pentru că nu cunosc Duhul. Dacă vrem să-L cunoaștem pe Dumnezeu, trebuie să venim la Cristos, căci Cristos Îl întruprează pe Dumnezeu și El ni-L face cunoscut.
Pentru a-L cunoaște pe Cristos, trebuie să venim la Duhul, pentru că Domnul astăzi este Duhul (2 Cor. 3:17). Domnul Isus a trecut printr-un proces pentru a deveni Duhul dătător de viață, Duhul compus. În calitate de Duh compus, El este Duhul lui Isus Cristos cu o rezervă bogată pentru ca noi să trăim viața creștină, să-L exprimăm pe Dumnezeu și să fim aduși până la maturitate pentru a fi exact ca Cristos. Slavă Domnului!
În toate lucrurile legate de viața noastră creștină, trebuie să acordăm atenție Duhului, pentru că viața creștină este în totalitate ceva ce ține de Duhul și în Duh. Cum putem noi savura mântuirea organică a lui Dumnezeu, astfel încât să fim regenerați, înnoiți, transformați și conformați chipului lui Cristos? Este numai prin Duhul.
Cum putem fi tratați de Domnul, zdrobiți în omul nostru exterior, pentru ca omul interior să fie eliberat și zidit împreună cu sfinții? Cheia este Duhul. Tot ceea ce este Dumnezeu, tot ceea ce Cristos este și a împlinit și tot ceea ce este economia lui Dumnezeu este în Duhul. Duhul este realitatea Dumnezeului Triunic, iar Duhul de astăzi este compus cu tot ce este Dumnezeu, cu tot ce are Dumnezeu și cu tot ce a făcut Dumnezeu. Slavă Domnului!
Mai mult, acest Duh a fost intensificat de șapte ori, pentru că astăzi există o degradare predominantă în biserică, iar Domnul, ca Duh, a fost intensificat de șapte ori pentru a o contracara! Fie ca noi să-L cunoaștem pe Domnul ca Duh și să nu ne bazăm niciodată doar pe înțelegerea noastră mentală a Cuvântului lui Dumnezeu! Fie ca să ne exersăm duhul pentru ca Duhul să ni se aplice și să ne ungă astfel încât să fim conduși de Duhul, să trăim viața creștină și să împlinim scopul lui Dumnezeu.
În Duhul compus, avem contopirea lui Dumnezeu și a omului
Uleiul sfânt pentru ungere din Exo. 30:23-25 este un tip reprezentativ al Duhului, în special, Duhul compus. În acest compus, vedem cinci elemente sau ingrediente, împărțite în două grupe: patru mirodenii și o bază de ulei de măsline.
Numărul patru semnifică creaturile (Ezechiel 1:5), al căror cap este omul (Geneza 1:26). Numărul unu înseamnă Dumnezeu unic (Deut. 4:35; 1 Tim. 2:5). Cele patru mirodenii din mirul compus semnifică umanitatea lui Cristos în creația lui Dumnezeu, iar un hin de ulei de măsline Îl semnifică pe Dumnezeul unic cu divinitatea Sa.
Aceasta înseamnă că în Duhul compus avem contopirea dintre Dumnezeu și om. În Duhul compus, nu avem numai pe Dumnezeu, ci și pe om. În special, avem umanitatea Domnului Isus în creația lui Dumnezeu. Umanitatea este inclusă în Duhul compus. Aleluia! Această umanitate nu este umanitatea păcătoasă și coruptă a ființelor umane căzute, ci umanitatea înălțată și înviată a lui Cristos.
Când ne exersăm duhul și Îl contactăm pe Domnul, umanitatea lui Isus ne este aplicată și suntem hrăniți din belșug de divinitatea lui Cristos. Unii creștini ar putea fi deranjați dacă Îl numim pe Domnul o creatură, ca parte a creației, deoarece ei cred că Isus este Dumnezeu; cu toate acestea, El este Dumnezeu care a devenit om și a trăit o viață umană perfectă.
Mai mult, El a murit pe cruce și, în învierea Sa, El și-a adus umanitatea – pe care a îmbrăcat-o la momentul încarnării – în divinitatea Sa pentru a o diviniza și a o înălța! Acum, în Duhul compus, care este Cristos ca Duh după învierea Sa, avem atât pe Dumnezeu, cât și pe om contopiți împreună, compuși împreună și disponibili pentru a savurarea noastră.
Dacă îi întrebați pe cei mai mulți creștini de astăzi despre Duhul, ei vor spune că este Duhul lui Dumnezeu sau Duhul Sfânt, crezând că numai Dumnezeu și natura divină sunt în Duh. Dar Biblia dezvăluie că Duhul pe care îl avem astăzi, Duhul compus care Cristos a devenit după învierea Sa, este atât Dumnezeu, cât și om, pentru că atât divinitatea, cât și umanitatea sunt incluse în El!
Există elementul lui Dumnezeu și suntem recunoscători pentru acesta, pentru că acest element ne însuflețește, ne energizează, ne regenerează și ne transformă. Cu toate acestea, în Duhul compus, există și elementul omului, elementul umanității, umanitatea înălțată a lui Isus. Ce minunat, în Duhul este om și există Dumnezeu! Dacă este numai Dumnezeu, El nu poate fi aplicat nouă.
Dar Duhul conține elementul omului, elementul umanității, pentru ca noi să-L savurăm și să ne împărtășim din tot ceea ce este El! Așa cum cele patru mirodenii (smirna curgătoare, scorțișoara, calamusul și casia) au fost contopite și contopite împreună cu hinul de ulei de măsline, tot așa umanitatea, moartea și învierea lui Cristos au fost contopite și contopite cu divinitatea lui Cristos în Duhul compus! Slavă Domnului!
Acum, Duhul care vine în noi ca să ne regenereze și să ne alimenteze este un Duh compus, un Duh omogenizat, un Duh compus și în acest Duh Îl avem atât pe Dumnezeu, cât și pe om! Cu toții putem depune mărturie că, atunci când ne exersăm duhul pentru a-L contacta pe Domnul și a-L savura, umanitatea lui Isus ne este aplicată, iar divinitatea lui Cristos ne oferă să trăim viața creștină. Noi înșine devenim persoane contopite, pentru că suntem contopiți cu Dumnezeu pe măsură ce savurăm și ne împărtășim din Duhul compus în experiența noastră.
Doamne Isuse, mulțumim că ai trecut prin procesul de încarnare, viață umană, răstignire, moarte și înviere pentru a deveni un Duh compus pe care să-L primim și să-L savurăm astăzi! Aleluia, Dumnezeul nostru nu a rămas în ceruri, ci s-a încarnat, îmbrăcându-Se umanitatea cu natura umană și El a înălțat, a divinizat și a înviat această umanitate în învierea Sa! Amin, Doamne, Te lăudăm că ești contopit cu umanitatea Ta, cu divinitatea Ta, cu moartea Ta și cu învierea Ta pentru a deveni Duhul compus, Duhul, pentru ca noi să Te savurăm și să ne împărtășim din Tine astăzi! Ne exersăm duhul astăzi pentru a vă contacta și a savurarea noastră de Tine. Vrem să ne savurăm și să experimentăm Duhul compus în viața noastră de zi cu zi, astfel încât să putem fi infuzați cu umanitatea lui Isus și să fim alimentați cu divinitatea lui Cristos! Amin, Doamne, contopește-Te mai mult cu noi astăzi. Fă din noi persoane contopite, aceia care suntem contopiți cu Dumnezeul Triunic pentru a trăi viața creștină savurând și experimentând Duhul compus!
Duhul lui Dumnezeu a devenit Duhul lui Cristos prin suferințele lui Cristos – în Duhul compus, avem suferințele și moartea lui Cristos!
Cele cinci elemente care au fost combinate în uleiul sfânt pentru ungere pentru a unge toate ustensilele și persoanele legate de tabernacol, toate au trebuit să treacă printr-un proces. Măslinele trebuiau puse la presa pentru a ieși ulei de măsline. Smirna trebuia extrasă dintr-un anumit copac, atunci când se făcea o incizie și smirna curgea și era colectată.
Scorțișoara a fost răzuită sau făcută din scoarța copacului, partea interioară. Casia provine din partea exterioară a scoarței copacului, care trebuia îndepărtată prin tăiere. Scorțișoara a fost folosită pentru a stimula inima, iar cassia a fost folosită pentru a respinge insectele și șerpii. Toate mirodeniile și uleiul de măsline au fost preparate prin tăiere și suferință.
Aceasta indică faptul că Duhul lui Dumnezeu a putut deveni Duhul lui Cristos ca mir compus numai prin suferințele lui Cristos. Pentru ca Duhul compus să fie produs, au fost implicate suferințe. Uleiul de măsline și cele patru mirodenii au fost toate preparate printr-un proces de presare sau tăiere, ceea ce înseamnă că Duhul lui Dumnezeu a devenit Duhul lui Cristos (Romani 8:9) prin suferințele lui Cristos (Matei 26:36). Amin!
Duhul pe care-L savurăm și din care ne împărtășim astăzi pentru a trăi viața creștină nu mai este doar Duhul lui Dumnezeu din Geneza sau Duhul lui Iehova din Vechiul Testament. Acest Duh nu este nici măcar doar Duhul Sfânt revelat în încarnarea lui Cristos și în nașterea lui Ioan Botezătorul.
Ceea ce avem astăzi este Duhul compus, un Duh compus care este făcut din multe ingrediente care au fost contopite, contopite și combinate împreună.
În Duhul compus, vedem umanitatea lui Isus, divinitatea lui Cristos, moartea lui Cristos cu dulceața și eficiența ei, învierea lui Cristos cu eficacitatea și puterea sa și Duhul lui Dumnezeu ca bază. Slavă Domnului!
Pentru ca acest Duh compus să fie produs sau compus, era nevoie de multă suferință. Domnul Isus a suferit moartea de-a lungul vieții Sale, nu doar în timpul în care a fost pe cruce. De îndată ce S-a născut, El a început să sufere; această suferinţă este semnificată prin smirnă. Când S-a născut, magii I-au adus ca apreciere niște aur, tămâie și smirnă. Apoi, la momentul morții Sale, Nicodim și Iosif din Arimateea și-au arătat aprecierea față de Domnul punând smirnă pe trupul Său când L-au îngropat. Atât la începutul, cât și la sfârșitul vieții Sale pe pământ, era smirnă.
Domnul a trăit o viață crucificată, o viață de suferință. El a trăit o viață de renegare zilnică de Sine însuși, luând crucea Sa și ascultând de voința Tatălui. Acum, în Duhul compus, există suferințele lui Cristos și puterea de a îndura acele suferințe.
Trebuie să învățăm să aplicăm acest aspect al Duhului compus experienței noastre de astăzi. Moartea lui Cristos astăzi este în Duhul, Duhul compus, iar acest Duh este cu duhul nostru (1 Petru 4:1; 2 Cor. 4:17; 2 Tim. 3:12; Col. 1:24; Fil. 3:10; 2 Tim. 4:22). Esența morții Domnului este un element în Duhul lui Cristos. Duhul lui Dumnezeu a trecut prin multe suferințe pentru a deveni compus ca Duhul lui Cristos, Duhul compus.
Dacă vrem să experimentăm moartea lui Cristos, pur și simplu avem nevoie de Duhul. Faptul că omul nostru vechi a fost crucificat împreună cu Cristos (Romani 6:6) poate fi experimentat și savurat de noi, chiar aplicat nouă în experiența noastră, numai în Duhul revelat în Rom. 8. Suntem uniți cu Domnul ca un singur duh, iar Duhul este în duhul nostru, contopindu-se cu noi și aplicând mereu tot ceea ce este El în ființa noastră.
Când suntem în duhul nostru, punem la moarte spontan practicile trupului (Romani 8:4). Când suntem în duhul nostru, Duhul aplică moartea lui Cristos întregii noastre ființe.
Doamne Isuse, vrem să Te savurăm și să Te experimentăm ca Duhul care a fost contopit cu atâtea elemente minunate! Aleluia, moartea lui Cristos și suferințele Sale, inclusiv puterea de a suporta suferințele, sunt în Duhul compus! Amin, Doamne, venim la Tine astăzi așa cum suntem și doar ne exersăm duhul. Îți mulțumim că ești unit cu noi ca un singur duh. Aleluia, Duhul lui Cristos este în noi, iar acest Duh ne aplică ceea ce Cristos este pentru experiența noastră! Amin, Doamne, vrem să fim cei care experimentăm și savurăm moartea lui Cristos în Duhul lui Cristos. Ține-ne uniți cu Tine, primind distribuirea Ta divină și permițându-Ți să aplici moartea lui Cristos ființei noastre în viața noastră de zi cu zi. Nu vrem să pierdem Duhul. Nu vrem să trăim viața creștină în afara Duhului! Aleluia, Duhul compus este în duhul nostru, strâns unit cu noi în duh, iar în acest Duh, avem tot ce avem nevoie!
Voi însă nu mai sunteți pământești, ci duhovnicești, dacă Duhul lui Dumnezeu locuiește în adevăr în voi. Dacă n-are cineva Duhul lui Hristos, nu este al Lui. Rom. 8:9
Spunea cuvintele acestea despre Duhul, pe care aveau să-L primească cei ce vor crede în El. Căci Duhul Sfânt încă nu fusese dat, fiindcă Isus nu fusese încă proslăvit. Ioan 7:39
Pentru ca porunca Legii să fie împlinită în noi, care trăim nu după îndemnurile firii pământești, ci după îndemnurile Duhului. Rom. 8:4
Life-study of Exodus, pp. 1689-1690, de Witness Lee